Jen 1 procento PC hráčů používá rozlišení 4K
Bublina splaskla.
Všichni se předhánějí v tom, kdo lépe podporuje 4K rozlišení, zejména na konzolích. Ale kolik lidí ho ve skutečnosti opravdu používá při hraní?
Z nového hardwarového průzkumu Valve za měsíc září 2018 vyplynulo, že ve rozlišení 3840x2160 má jako to hlavní nastaveno pouze 1,33 procent z mnoha desítek milionů uživatelů Steamu.
Jinými slovy, je to naprosto zanedbatelné číslo, aby se o 4K mluvilo jako o nějakém silném trendu, který by se už v PC hraní ujal, naopak. Ačkoli jsou 4K monitory postupem času stále levnější, větší rozmach stále brzdí vysoké pořizovací náklady na výkonné komponenty PC, které by 4K při plynulém framerate utáhly.
Samozřejmě, tuto statistiku hodně ovlivňují všichni ti nově nabraní uživatelé Steamu z Činy nebo lidé hrající pouze Free-2-Play hry. Nicméně i v meziměsíčním srovnání nedošlo k nějakému významnému nárůstu 4K, pouze o 0,19 procenta.
Zdaleka nejvíce hráčů stále používá staré dobré Full HD (1920x1080), přesně 60 procent, i když tady došlo k drobnému úbytku.