Japonské uvedení PS4 dokládá změny herního průmyslu
Proběhlo poklidně, bez ukrutných front a policie, s nevyprodanou konzolí.
Když v roce 2000 vyšla PlayStation 2 a Japonsko bylo epicentrem dění, protože si užívalo světovou premiéru, musela u ukrutně dlouhých front a nepokojů asistovat policie. Tehdy se zemi vycházejícího slunce připisoval padesátiprocentní podíl na herním průmyslu, avšak v roce 2010 už to bylo jen 10%.
Oproti tomu probíhalo opožděné uvedení PS4 v Japonsku v sobotu až nezvykle poklidně: jen pár nadšenců postávalo před obchody v Tokiu, které se ani nenamáhaly realizovat půlnoční zahájení prodeje (jen oficiální akci s falešným aplausem), až pěkně v běžnou otevírací dobu od 7 ráno, kdy se fronty vešly dovnitř a nezůstaly venku.
Nikdo se nepídil po prodejních číslech, protože ve zbytku světa už je na pěti milionech. Na toto zajímavé srovnání, kterak se herní průmysl za ty roky změnil a jak poklesl význam japonského trhu, upozornil britský list The Guardian.
Oficiální zdůvodnění zdržení japonského startu se svádělo na nepřipravenost specifických her pro tamní trh. Těmi se oproti Západu uplynulý víkend nakonec staly tyto: Yakuza Ishin, Nikoli no Puzzle 4: Sudoku, Nobunaga's Ambition: Creation, Dream C Club: Host Girls on Stage, Tottemo E Mahjong Plus, Dynasty Warriors 8: Xtreme Legends a Onigiri.
Když se podíváte na žebříček nejžádanějších PS4 her v Japonsku podle Amazonu, vévodí mu předobjednávka Metal Gear Solid 5: Ground Zeroes a v první desítce najdete pouze jediný lokální titul.
Reportéři z Tokia hlásili, že situace neměla tak daleko startu Wii U, ačkoli oproti němu prý byli k zahlédnutí lidé, kteří si odnášeli tašku s PS4 domů. Většina kamenných obchodů měla mít PS4 snadno dostupnou skladem pro nově příchozí, čili nebyla beznadějně rozebraná jako při uvedení ve zbytku světa, což je dobrá vizitka Sony. Jiné zdroje zase tvrdí, že hlavní internetové obchody docela rychle vyprodaly zásoby, ale poté jim byly doplněny a znovu začaly nabírat objednávky.
Viceprezident vydavatele Bandai Namco tipuje, že do konce března by se v Japonsku mohlo prodat 300-500 tisíc konzolí PS4. Sony se k pondělnímu dopoledni žádnými oficiálními čísly nepochlubila.