Jaký byl The Escape Artist?
O zrušené hře Stevena Spielberga od EA.
Už pár týdnů není žádné tajemství, že dlouho hypovaná hra od Stevena Spielberga, která se měla jmenovat LMNO a měla nás "umět rozplakat", je zrušená. Ale proč?
Podle nových informací serveru 1UP se prý titul snažil o příliš mnoho. Žánrově mělo jít o emotivní adventuru z pohledu první osoby s příměsí parkouru (a la Mirror's Edge), jinak silně založenou na interakci hlavního hrdiny s mimozemšťankou jménem Eve. Ta by vám pomáhala v boji a postupně se měnila dle vašeho chování.
Zajímavá je také zpráva o tom, že LMNO mělo trvat jen dvě nebo tři hodiny, tedy asi jako dnešní akční film. Počítalo se ale s tím, že by hra měla víc konců a odvíjela by se pokaždé jinak dle toho, jak byste se v různých momentech rozhodovali - to díky mimořádně interaktivnímu hernímu světu.
LMNO silně zasáhla první vlna propouštění v roce 2008, kdy většina členů týmu dostala padáka a na hře začali pracovat vývojáři z EA LA pod vedením výkonného šéfa Matta Sentella. Ten vzal do té doby otevřený koncept s možností volně experimentovat v herním světě a překopal jej do podoby lineárnější hry, kdy prý LMNO připomínalo "takovou odezvu EA na Uncharted".
V té době se LMNO jmenovalo The Escape Artist, ale zelenou u firmy nedostalo ani pak. EA nakonec koupilo facebookové vývojáře Playfish, zároveň propustilo přes 1500 zaměstnanců a zrušilo několik projektů, mezi nimi definitivně i LMNO.