Jaký bude Dragon Age II s DirectX 11?
Více světel, stínů, efektů, vyhlazování...
BioWare na svém blogu poodhalili technologickou roušku a rozpovídali se o DirectX 11 efektech, které Dragon Age II výrazně zkrášlí. Mějte ovšem na paměti, že DirectX 11 efektů si užijete pouze s odpovídající grafickou kartou a s Windows Vista SP2 nebo Windows 7.
Základní systém osvětlování bude fungovat na všech systémech, ale na výkonných PC s DirectX 11 bude mít Dragon Age II spoustu dynamických světel. S dostatečně výkonným hardwarem tak doznají výrazného zlepšení především kouzla. Všechny částice efektů budou hladší a budou lépe zapadat do prostředí, bez nechvalně známých ostrých hran.
V DirectX 11 verzi budou také všechna dynamická světla u kouzel kompletně předělaná. Zatímco standardní světelné efekty podporují dvě až tři dynamická světla na jeden vizuální efekt, DirectX 11 jich bude podporovat stovky. Kouzla tak budou vyzařovat více světla (například u ohnivých a bleskových kouzel) a každé kouzlo se dočká více drobných světelných efektů.
Některé světelné efekty do hry přidají také nové stíny, což BioWare popsali na příkladě fireballu - když vrhnete fireball na skupinku nepřátel, uvidí hráč stín všech jejich postav. Tento efekt stínování by měl v uzavřených prostorech vypadat skvěle. Na otevřených prostranstvích se zase můžete kochat pohybujícími se mraky. Většina těchto efektů bude fungovat i na hardwaru, který podporuje pouze DirectX 10. Nové stíny z dynamických světel jsou ale omezeny pouze na hardware, který podporuje DirectX 11.
Zlepšení se dočkal také terén samotný, který bude nyní díky mozaikování mnohem jemnější a detailnější. "Screen space ambient occlusion" zase přidá stíny všem objektům ve hře, což má doplňovat systém osvětlování. Přibude také "diffusion depth of field", díky kterému budou objekty velmi blízko kamery lehce rozmazané a objekty v příliš velké dálce nebudou nejostřejší.
O předchozích technologických novinkách v Dragon Age II jsme psali zde.