Skip to main content

Jako na konzolích už můžete i z PC vysílat své hraní na Twitch

Jde to nyní ještě snadněji.

Moc se o tom nikde nemluví, ale je to docela zásadní funkce, která v nové verzi z tohoto týdne dostala řadu vylepšení. Majitelé počítačů tak aspoň v tomto směru už nemají co závidět kamarádům s PS4 či Xbox One, kde se Nvidia zjevně dost inspirovala. A její pozice hlasitého zastánce PC platformy tak přešla od slov k "hmatatelným" činům.

S aplikací GeForce Experience, která byla povýšena na verzi 1.8.1, nyní můžete z grafických karet Nvidia ještě snadněji živě vysílat své hraní na internet pro ostatní. Nově i prostřednictvím známé služby Twitch, zatím ve fázi beta. Lze tam šoupnout i okénko v obrazu s výstupem z vaší domácí kamery spolu s komentářem (aktivuje se přes ALT+F6), což je pro autory Lets Play ideální.

Tato již nějaký čas existující funkce se jmenuje ShadowPlay a využívá se pro ni hardwarový enkodér H.264 zabudovaný na grafické kartě Nvidia: aspoň GTX 600 či GTX 700 (ty založené na jádru Kepler). Tudíž už k PC nepotřebujete speciální HW výbavu nebo software typu Fraps, kde ukládání na disk někdy (u těch nejnáročnějších titulů) negativně ovlivňovalo plynulost hraní při záznamu.

Jde i automaticky ukládat vašich posledních 1-20 minut hraní což je více než těch 5 minut (Xbox One, navíc vyžaduje placený Gold), resp. 15 minut (PS4), nebo případně manuálně nahrávat neomezeně dlouhé úseky. Pro streamování na Twitch jinak máte na výběr z několika nastavení kvality obrazu, v závislosti na rychlosti uploadu vašeho internetového připojení, přičemž na vysokou kvalitu má stačit 3,5 Mbps (na střední 2 Mbps a na nízkou 0,75 Mbps).

"Jsme nadšeni ze spolupráce s Nvidií, díky níž lze hraní živě vysílat na Twitch. Shadowplay je revoluční funkce, která poskytuje vysokou kvalitu obrazu skoro bez znatelných dopadů na výkon hry," komentoval to Brooke Van Dusen, obchodní ředitel Twitch. Výhodou tohoto jednoduchého řešení na PC je i fakt, že na PS4 v současnosti bohužel není možné prohlédnout si zaznamenané úseky ještě před jejich uploadem na internet (viz podcast-speciál).

Read this next