Jaké připojení potřebujete pro službu Google Stadia?
+ Microsoft zpochybňuje dostupnost broadbandu v USA.
Hlavní otázka, která po představení přelomové streamovací služby Google Stadia každého zajímala: jak rychlé připojení k internetu to bude potřebovat pro použitelné hraní? Na tom totiž bude celý úspěch či neúspěch stát.
Odpověď zjistil Stephen Totilo z Kotaku přímo od PR manažera Google:
"Aby Stadia šlapala v 1080p a 60fps, momentálně chce připojení 25 Mbps. Abyste mohli hrát v rozlišení 4K a 60fps, až bude služba koncem roku oficiálně spuštěna, předpokládáme, že si vystačíte s tou samou rychlostí internetu."
Jinými slovy, v příštích měsících Google patrně předpokládá, že se mu povede udělat nějaké optimalizace ve streamování, aby nároky na konektivitu snížil.
Kdo si na GDC zkusil službu na vlastní kůži (na hře Assassins Creed Odyssey, která bude dostupná od prvního dne startu služby), byl většinou potěšen. S připojením 15 Mbps a odezvou 40 milisekund prý šlo o výborný zážitek.
Vše přichází v době, kdy Microsoft zpochybnil nedávnou studii (link) amerických úřadů (Federal Communications Commission), dle které se údajně zlepšila dostupnost broadbandového připojení v USA.
Počet Američanů, kteří nemají přístup k aspoň 25 Mbit downoadu a 3 Mbit uploadu, se prý snížil z 26 milionů na "jen" 19 milionů.
Microsoft s tím však zásadně nesouhlasí, podle jeho zjištění prý nepoužívá broadbandovvý internet 162 milionů lidí v zemi. Všechno toto pochopitelně bude mít dopad na to, jestli se Google Stadia a podobné služby mají šanci v Americe uchytit.