Které grafické karty doporučuje Nvidia pro jednotlivá rozlišení GTA 5?
+ příklady využití GameWorks.
Něco takového tu dosud chybělo. Pomůže to lidem v orientaci o hardwarové náročnosti hry mnohem více než oficiální HW nároky.
Nvidia zveřejnila tabulku, ve které doporučuje její různé grafické karty v závislosti na tom, v jakém rozlišení a na jaké nastavení detailů hodláte Grand Theft Auto 5 PC hrát:
![](https://assetsio.gnwcdn.com/nvidiagta.jpg.jpg?width=690&quality=75&format=jpg&auto=webp)
Také na svém blogu nezapomněla připomenout, že hra používá řadu technologií Nvidia GameWorks.
![](https://assetsio.gnwcdn.com/eurogamer-pq3wbt.jpg?width=690&quality=75&format=jpg&auto=webp)
Počínaje efektem Percentage Closer Soft Shadows (PCSS), který progresivně změkčuje stíny dle toho, jak daleko od objektu jste. Nvidia TXAA zase pociťujete na detailech aut, když odstraňuje zubaté hrany v situacích, kdy se kamera nebo perspektiva hráče pohybuje.
![](https://assetsio.gnwcdn.com/eurogamer-52q7u4.jpg?width=690&quality=75&format=jpg&auto=webp)
A konečně v GTA 5 nechybí řešení Multi-Frame Sampled Anti-Aliasing (MFAA), které se týká jen řady GeForce GTX 900. Má být identické jako MSAA, ale běžet o 10 až 30 procent rychleji, díky čemuž se vám zlepší framerate a dovoluje to zapnout jiné efekty, jako např. ten PCSS.
Ti vyložení fajnšmekři si pak zapnou Dynamic Super Resolution (DSR) v ovládacím panelu, aby si vše vychnutnali v rozlišeních od 1920x1080 a 2560x1440 pro 4K zážitek.
![](https://assetsio.gnwcdn.com/eurogamer-q7jaoy.jpg?width=690&quality=75&format=jpg&auto=webp)
Více o HW náročnosti GTA 5 v benchmarcích nebo úterním článku se zkušenostmi běžných uživatelů.