Jaké bude PhysX v Metro 2033?
Dva fyzikální režimy pro ještě reálnější svět.
Metro 2033 je hrou, která bude plně využívat možností nové grafické karty GF100 od Nvidie. Nejenže bude podporovat DirectX 11, ale bude mít také plnou hardwarovou PhysX podporu.
„Hra samotná není založena na fyzice, ale bude díky PhysX vypadat mnohem realističtěji,“ říká Yuriy Saschuk, programátor enginu Metro 2033, v rozhovoru pro server PhysXinfo.com. „Nemůžete v ní nosit nebo házet předměty, to nebylo třeba ve hře mít, ale nepřátelé i hráči mohou být zraněni následkem jistých fyzických interakcí.“
Ve hře je dle jeho slov také zničitelné prostředí a hra využívá dvou fyzikálních módů. Základní a také takzvaný Advanced PhysX, jenž dokáže zobrazit a vypočítat detailnější efekty než ten základní a bude fungovat pouze na grafických kartách, které jej podporují. Nebude nezbytný k hratelnosti, jenom hra bude vypadat lépe a realističtěji. K rychlejšímu zobrazování PhysX má Metro kromě grafické karty využívat také multijádrové CPU.