Jak zachycovali australskou oblohu do Forza Horizon 3?
Výpověď tvůrců.
Kdo někdy spal pod širákem v srdci australské pouště, tisíce kilometrů daleko od nejbližší civilizace bez jakéhokoli elektrosmogu, ten to zná. Naprosto úžasné noční nebe s tolika hvězdami viditelnými pouhým okem, že to nezažijete jinde na světě a budete si to pamatovat až do smrti.
Právě na tento aspekt nejmenšího, avšak velmi pestrého kontinentu se zaměřili vývojáři Forza Horizon 3 ze studia Playground Games, kteří se o tom na E3 rozpovídali pro Gamasutru:
"Strávili jsme v Austrálii několik dnů se speciální HDR kamerou, abychom zachytili podobu oblohy a mohli ji naimportovat do hry. U takových závodů je zpracování oblohy mimořádně důležité, protože ji máte před sebou po celé hraní."
Celý proces prý připomíná fotogeometrii, technologii použitou i pro skenování skutečných objektů třeba do Star Wars Battlefront. Po importu HDR fotek vytvořili grafici systém nasvícení, aby odpovídal tomu přirozenému venkovnímu v přírodě, což v mnoha hrách nenajdete.
S tím souvisí systémy dynamického počasí. Když prý na obzoru zahlédnete, jak se tam formuje bouřka, skutečně v prostředí hry za chvíli začne pršet. Kvůli tomu seděli autoři v ohromném australském vedru a vyčkávali na blesky, aby je mohli věrně nasnímat. Podobně v buši zachytili stromy, skály či útesy.
"Jasně, kdokoli tam může sám vyrazit a pořídit HDR fotky, ale my je museli komplikovaně pořizovat za malého světla i v noci, což obnáší neustálou potřebu změn nastavení expozice či objektivu. Celé naše snímací zařízení jsme museli pořád předělávat," řekl hlavní grafik Benjamin Penrose pro Gamasutru. Plody jejich práce bychom měli vidět už koncem září na PC a X1 (Alza.cz), kde naplno vyniknou s novým modelem Xbox One S (info).