Skip to main content

Jak velké jsou mapy Deus Ex Mankind Divided?

Technikálie z GDC.

Programátor grafiky z Eidos Montreal, Nicolas Trudel, měl na GDC přednášku, ve které se věnoval technickému zpracování srpnového akčního RPG, o kterém jsme už déle nic neslyšeli.

V Deus Ex: Mankind Divided (Alza.cz) najdete velké levely (interiéry i exteriéry), ale zase nečekejte obdobu otevřených světů. Ten největší bude mít rozlohu kilometr čtvereční a obsáhne 300 milionů polygonů.

Bude v nich spousta dynamických objektů, mezi 10 až 80 tisíci, ale ne všechny jsou renderované v tu samou chvíli, pouze tím směrem, kam dohlédnete.

Studio Eidos Montreal má vlastní laboratoř, která se zabývá výzkumem a vývojem technologie, která je pak použita i v jiných hrách od Square Enix. Zpracování vlasů bude čerpat z AMD TressFX, ale bylo oproti originálu vlastnoručně vylepšeno.

Zajímavé je určitě doznání, že využívaný Dawn engine má prapůovd v Glacier 2 enginu od IO Interactive, tzn. v Hitmanovi. Jinak příští Deus Ex sází na následující middleware: Umbra, PhysX, APEX, Bink, Scaleform, FMOD a Nav Power.

Efekt globální iluminace pro nepřímé nasvícení prý čerpá ze stovek tisíc světelných paprsků, ale je předrenderovaný dopředu. U ambient occlusion si zase tvůrci pomáhají výpočty v polovičním rozlišení a upscalováním přes vícero snímků. Vlastní řešení má hra i pro anti-aliasing a má zamáznout spoustu drobných detailů v objektech (více techikálií a fotky slajdů z prezentace na DualShockers).

Watch on YouTube

Read this next