Jak Tomb Raider využije DualShock 4? A co sleva pro majitele originálu?
Pár dalších drobků okolo remaku.
Stížnosti mnohých hráčů na cenu 60 dolarů za remake loňské hry vybičovaly studio Crystal Dynamics k nezvykle velké komunikační aktivitě. A po včerejších dojmech zahraničních novinářů, kteří trochu zklamaně změny nazvaly jen kosmetikou bez vlivu na hratelnost, se tvůrci musejí při obhajobě snažit ještě více. I třeba kvůli absenci jakéhokoli nového obsahu, který je raději schováván až do pokračování.
V oficiálním FAQ je odpovězena celá řada otázek, které se okolo konverze Tomb Raidera pro PS4/X1 vyrojily. Většinou nepotěší: "V současnosti se update pro PC verzi hry neplánuje." Nebo: "Nejsme součástí upgrade programu ze starých konzolí na nové".
Takže lidé, kteří vlastní původní hru, nebudou nijak zvýhodněni například slevou, na rozdíl od předvánočních velkých her, kde přechod stál jen deset dolarů. Kompatibilní nebudou ani uložené pozice ze singleplayeru nebo dosažený postup v multiplayeru, nebo trofeje/achievementy. V tomhle se zdá, že Square Enix oproti jiným firmám dost zaspali, přitom na zajištění všeho měli mnohem více času.
Definitive Edition bude jinak podporovat hlasové povely na Kinectu u Xbox One nebo prostřednictvím kamerky u PlayStation 4. Čemu přesně bude Lara Croft rozumět, se zatím neví. Potyká si ale s DualShock 4 ovladačem, přes jehož dotykovou plochu bude moci zapálit louče nebo pracovat s mapou ve hře. Když najde nějakou vysílačku, budou zvukové nahrávky puštěny z repráčku přímo v ovladači, jak se už stává pravidlem. A pokud zapálíte oheň, bude přední světlo na DualShock 4 pomalu blikat.
O grafických vylepšeních, jako jsou textury v maximálním 4K rozlišení, dynamické rozpohybování herního světa nebo propracovanější fyzika předmětů, což prý vše dost pomáhá atmosféře, čtěte v prosincovém článku.