Skip to main content

Jak to Sony dělá, že ji před E3 skoro nic neuniklo?

+ Microsoft o problému úniků.

Letošní E3 konference Microsoftu a UbiSoftu byly naprosto bezprecedentní v tom, že před jejich začátkem na internet utekl kompletní bodový scénář, co na nich kdy bude ukázáno, a vše se pak přesně naplnilo. I kvůli četným únikům z dřívějška tak chyběl nějaký moment překvapení, což ovlivnilo míru nadšení z jednotlivých oznámení, jakkoli zajímavá třeba byla (nemluvě o uniklému streamu generálky EA s Titanfall 2 atd.).

Jediný, komu se skoro vše podařilo utajit až do konání konference, byla Sony. Její prezident Andrew House prozradil japonskému webu AV Watch, jak to bylo možné:

"Implementovali jsme nový, velmi přísný systém správy informací, díky němuž nedošlo k téměř žádnému úniku, s čímž jsme velmi spokojeni."

Sony se prý tak moc bála úniku před E3, že dokonce omezila počet lidí, kteří se účastnili její generálky, ani na ni vůbec nepustila trailer Death Stranding od Hideo Kojimy. Hlavně proto pak vyvolal takové emoce u všech diváků i reportérů. Je totiž něco jiného, když nejprve nevíte, o jakou hru jde a až v závěru na vás vybafne logo, viz třeba případ Days Gone.

K problematice úniků se široce vyjádřil i xboxový šéf Phil Spencer v rozhovoru pro Eurogamer. Trápí ho prý hlavně to, že úniky obvykle řeknou jen část příběhu, což pak může působit všelijak, až směšně. Rád by prý měl kontrolu nad tím, co lidem chtějí sdělit, a ať se tak děje v kompletním stavu.

"Už v únoru jsem na naší interní akci Xboxu přiblížil před 4000 zaměstnanci detaily, o čem bude konzole Scorpio. Někteří mi říkali, že jsem se musel zbláznit, že před tolika lidmi stoprocentně musí dojít k úniku [což se na Kotaku i stalo, ale až koncem května]. Jenže když máme ve firmě spolupracovat na různých věcech s tisíci lidmi, potřebuji s nimi otevřeně komunikovat, aby byli v obraze a aby mému plánu věřili. Pokud bych před mým týmem nebyl jako lídr transparentní, neobětovali by mí kolegové všechno své práci, což by bylo horší, než že něco unikne o pár dnů předem."

Spencer dodal, že to samé udělal před lety v souvislosti s uvedením nového modelu Xbox One bez přibaleného povinného Kinectu. Tehdy ho před tím zrazovali, že dojde k úniku, lidé si přestanou úplně kupovat původní verzi konzole a celý byznys půjde do kytek, nakonec to ale docela dobře dopadlo.

S ohlasy na letošní E3 je jinak spokojen, lidé sedící v hale prý byli nadšeni a živé vysílání sledovalo více hráčů než minulé roky: "Přestože vy novináři dokážete najít různé věci dopředu a zveřejníte je, stejně nic z toho není jisté, dokud to oficiálně nepotvrdíme na pódiu. Přesto s těmi úniky musíme něco udělat..."

Read this next