Jak to bylo se zrušením Alan Wake PC?
My nic, my muzikanti - Remedy.
Šance na vytvoření Alan Wake 2 ve spolupráci s Microsoftem, které ještě loni žily, se po dnešku asi blíží nule. Jinak si přednášku Markuse Makiho z Remedy na konferenci GDC ve stylu "my nic, my muzikanti" nelze vyložit. Poprvé tam otevřeně promluvil o okolnostech, které provázely negativně medializované zrušení PC verze Alan Wake.
Pochopitelně nešlo o žádné hloupé důvody typu "hra se lépe hodí před televizní obrazovku", jak tvrdil Microsoft, ani o "jsme na to moc malý tým". Když se CVG nyní zeptalo šéfa Remedy na vysvětlení, odpověděl: "Rozhodnutí zrušit PC verzi Alana Wakea nebylo učiněno ve Finsku. Ani za to nemohly technické záležitosti."
Tím je asi řečeno vše. Obchodní dohoda s Microsoftem ve skutečnosti byla i tím, co způsobilo předlouhý šestiletý zrod hry, protože vývoj nového enginu a otevřeného světa na Xboxu 360 byl pro dosavadní PC-tvůrce noční můrou.
Nakonec se s touto výzvou poprali na jedničku, protože hra ani přídavky nepotřebovaly jediný patch, což je v současnosti raritou. Možná také nevíte, že Alan Wake se původně plánoval i pro PlayStation 3, ale kvůli Microsoftu se odpískal. Nicméně ze všeho vyřčeného se nám nezdá, že by ještě konverze mohly někdy vzniknout.
O možném druhém dílu se na GDC nemluvilo, ale dobré je, že značku Alan Wake vlastní Remedy (Microsoft byl pouze vydavatelem). Ti tak svou přednáškou, podobně jako včera Epic, nadhodili udičku pro hledání potenciálních partnerů na budoucí projekty - po aktuálních závodech Death Rally pro iPad a iPhone (nový trailer).