Skip to main content

Jak The Ascent využije výkon Xbox Series X?

Nové info + obálka EDGE.

Tahle isomerická řežba, něco mezi Diablem a Blade Runnerem, rozhodně patřila k tomu nejzajímavějšímu z nedávného pořadu Inside Xbox, viz představovací článek z minulého týdne.

Nyní Tor Frick a Arcade Berg ze studia Neon Giant pohovořili s IGN, jak se The Ascent vlastně stalo startovní hrou Xbox Series X a kterak využije jeho vysoký výkon. Vše je prokládáno ukázkami z hraní alfy, nereprezentující finální kvalitu:

Watch on YouTube

"Microsoft nás navštívil, ukázali jsme mu velmi ranou verzi a byl z ní nadšen, tak jsme chytili příležitost za pačesy, protože nás tento hardware láká, i bytí startovní hrou. To, že jsme jen malým týmem, nám dovoluje agilitu v rozhodování i využít špičkové technologie."

Jistotou je chod v 60fps a 4K rozlišení. Jinak prý vývojáři stále prozkoumávají, co si na konzoli mohou dovolit. Chtějí posunout vpřed fyziku a interakce s prostředím i jeho destrukce, všeho bude moci být na scéně mnohem více než dříve.

Xbox Series X je prý pro ně motivací k celkovému pokroku v hratelnosti. SSD a procesor v konzoli jim umožní vytvořit interaktivnější, živější a uvěřitelnější svět než dříve. Nemá to být jen o hezčí grafice, ale o absenci nahrávacích obrazovek a trhání, už nebudou svázáni tím, jak smí být prostředí velké či interaktivní. Prý v tom neexistují téměř žádné limity a Microsoft dobře ví, co dělá, ostatně není to jeho první hra.

Pro malé týmy má být výhodné, že už nic neomezuje jejich kreativitu a že padla řada dosavadních bariér. Na předešlých generacích prý s jedenáctičlenným týmem nemohli udělat hru s otevřeným světem, ale teď už to možné je.

Hra je také na obálce nového čísla britského časopisu EDGE:

Watch on YouTube

Read this next