Jak si tvůrci Alan Wake vydupali u Microsoftu PC verzi?
Našlo se ztracené dítě a rodina je kompletní.
Zdá se to neuvěřitelné, ale po dvou letech čekání a samozřejmě i ohromného tlaku ze strany vývojářů hry, společnosti Remedy, Microsoft svolil k vydání populární hry Alan Wake ve verzi pro PC. Verze na Steamu vyšla včera.
Když Microsoft koupil na hru práva, netušili natěšení hráči, že si u stolních počítačů ani neškrtnou. Microsoft hru přinesl exkluzivně jen pro svou konzoli Xbox 360. Jenže Remedy (jak symbolické - anglické slovo remedy znamená náprava nebo také odstranění poruchy) tak dlouho bušili na vrata Microsoftu s dotazy a žádostmi, až se konečně sen všech fanoušků této hry stal skutečností.
"Od roku 2005, kdy byla hra oznámena jak pro Xbox, tak pro PC, se nám narodily děti a my se o ně museli začít starat - pokud můžu použít tuto analogii," řekl Eurogameru šéf vývojářů Remedy, Oskari Hakkinen. "A někde cestou se nám jedno dítě ztratilo. Teď jsme ho našli a rodina je konečně kompletní."
Společnost Remedy od začátku cílila spíše na PC hry - ať jde o první Death Rally, vytvořenou skoro na koleně, po Maxe Payna a Maxe Payna 2. Alan Wake však díky exkluzivní dohodě musel být předělán na hru pro konzole, která se pak prodávala od května 2010.
Před sedmi měsíci, po dotazech a žádostech, udělil Microsfot vývojářům v Remedy svolení k přetvoření hry na PC verzi. Původně hra byla koncipována pro PC, ale po dohodě s Microsfotem se úsilí soustředilo na hardwarové specifikace Xbox 360.
Včera vydaná PC verze vznikala pět měsíců. Kromě Remedy na ní spolupracovala externí finská Nitro Games. Došlo k některým vylepšením a přidaným prvkům.
"Byli jsme jako dítě, které si chce něco vydupat," vysvětluje Hakkinen. "Ale s Microsoftem máme nadále dobré vztahy, a práce na xboxové odnoži Alan Wake´s American Nightmare to potvrzuje." Čímž je jasně dáno, že Alan Wake se nikdy neobjeví na PlayStation 3.