Skip to main content

Jak si stojí xboxový Flight Simulator oproti PC verzi?

Rozbor rozdílů a videosrovnání.

Tento týden se začal prodávat xboxový port Microsoft Flight Simulatoru, tudíž hlavní otázkou bylo, jak si stojí vedle rok starého PC originálu.

Recenze na Metacritic jsou nadšené, zatím s průměrným hodnocením 92%. Zdá se tedy, že programátoři z Asobo odvedli s optimalizacemi výbornou práci a letecký simulátor prý šlape velmi solidně i na konzoli za pouhé tři stovky dolarů, ačkoli je na Xbox Series S samozřejmě trochu ošklivější než na dražších strojích.

YouTuber ElAnalistaDeBits svižně připravil videosrovnání konzolové a PC verze hry, která byla natočena na RTX 3080 na maximální nastavení:

Watch on YouTube

Co se z něz zjistilo: Na Sku hra jede v rozlišení 1920x1080p, zatímco na Xku v 2560x1440p. Na obou je framerate zamčen na 30 snímků za vteřinu, ale dá se zvýšit s VRR kompatibilním displejem.

Všechny tři verze používají cloud, aby se z nich vymáčkla maximální kvalita grafiky. Chod hry na Series X prý připomíná nejvyšší nastavení PC verze, v ní jsou hezčí pouze mraky, odrazy a některé textury. Důležité to je zejména, co se týče dohlednosti do dálky. Oproti tomu na Series S je dohled citelně zmenšen.

Načítání hry jako takové je rychlejší na Xku, ale pokud už začínáte let, čekáte menší dobu na Sku, protože využívá nižší nastavení grafiky.

V čem trpí obě konzolové verze, jsou průlety nad detailně zpracovanými městy, přičemž na Sku je situace logicky horší.

Watch on YouTube

Read this next