Jak se změní nasvícení místnosti v Metro Exodus díky raytracingu?
Totálně jiná atmosféra.
Vedle včerejšího Gamescom traileru s novým prostředím se z Metro Exodus (Alza.cz) vynořila i krátká ukázka raytracingu.
Nvidia ji pustila na své pondělní konferenci, kde srovnala obyčejnou místnost v domě s oknem ve dvou verzích: s tradiční renderovací metodou, jaká se používala ve hrách doposud, a s pomocí raytracingu v reálném čase.
Dokazuje, jak nepřesný až nerealistický je model nepřímého nasvícení, protože zbytek místnosti má to samé mírné nasvícení, nehledě na umístění stěn a zdroje světla. Oproti tomu s raytracingem prochází paprsky světla pouze oknem na to místo, kam mají, a jinde je tma jako v pytli, jak to má správně být. Výsledkem bude úplně odlišná atmosféra při samotném hraní, snad i umožňující více hororových prvků, než s dosavadním způsobem "předpečeného" nasvícení.