Skip to main content

Jak se Team Fortress 2 hraje fyzickým běháním na místě?

Experiment snímání pohybů + přilby virtuální reality.

Držet jen tlačítko na klávesnici pro běh vpřed ve střílečkách je přehnaně primitivní a nedokáže to do sebe tolik vtáhnout. Pro navození pocitu pravé autentičnosti to chce něco pořádného, řekli si tvůrci převratného zařízení Virtuix Omni VR, které se v brzké době hodlá vydat s žádostí o podporu na Kickstarter.

A tak vznikl prototyp, který má ukazovat, jak by mohla vypadat budoucnost hraní. Zjednodušeně řečeno, jedná se o kombinaci nástroje pro běhání na místě, jaký znáte z fitness center, propojený s helmou pro virtuální realitu Oculus Rift.

Jak funguje v praxi, demonstruje nové video z hraní Team Fortress 2. Zařízení Virtuix Omni VR snímá pohyb a otáčení celého těla hráče, zatím k testovacím účelům prostřednictvím Kinectu, který má být později nahrazen vlastní technologií.

Watch on YouTube

Dá se v něm skutečnými pohyby nohou chodit, skákat i sprintovat, což se ihned projevuje do hry, stejně jako míření replikou zbraně držené v ruce. Na bocích má ještě člověk připevněn jakési držáky, aby z kruhového zařízení o velikosti svého trupu nevypadl ven.

Že je to neuvěřitelný zážitek, popisují všichni, kdo si ho vyzkoušeli, včetně bývalého mariňáka, který se prý po vylezení ven třásl. I díky nasazení na hlavu Oculus Riftu, který má přijít na trh koncem letošního roku po už proběhlé kickstarterové kampani, ve které sehnal pár milionů dolarů.

Níže ještě starší zkouška, jak šlapadlo Virtuix Omni VR vypadá bez přilby a bez propojení s hrou, více informací zde.

Watch on YouTube

Read this next