Jak se hraje atmosférické Until Dawn?
Postřehy z preview-verze.
Novináři dostali od Sony možnost vyzkoušet si preview-verzi PS4 exkluzivního hororu Until Dawn chystaného na konec prázdnin (koupit na Alza.cz) ve čtyřech epizodách, které o něm poskytly větší představu než loňské demo na výstavách.
Hratelnost prý spočívá převážně v chození, sbírání a manipulaci s předměty, něco jako v Resident Evil. Vaše rozhodnutí mohou mít jak krátkodobé (vývoj nějakého rozhovoru), tak dlouhodobé důsledky (smrt určité postavy a ovlivnění celého příběhu). Prý máte pocit, že volby budou mít na vývoj hry mnohem větší dopad, než třeba v adventurách od Telltale, takže opětovné hraní bude větším lákadlem.
Co moc nepotěšilo, je převážně lineární design prostředí, že jen neustále jdete vpřed jasně nalajnovanou a očividnou cestou, takže nějaké orgie z pouhého prozkoumávání tu na rozdíl od jiných her žánru asi nezažijete. Na druhou stranu se mluví o tom, že hráč je poháněn zvědavostí zjistit více informací o příběhu, o motivacích a co se vlastně děje. V tomto směru prý tvůrci odvedli výbornou práci, i třeba díky nalezeným totemům, které vám ukáží temnou vizi toho, co se brzy stane.
Mačkací QTE minihry jsou prý v Until Dawn zábavné, jako v béčkových hororech, a nepřehání se to s nimi tolik. Celkově to zatím vypadá na hru se skvělou atmosférou, bezvadnou grafikou i neobvyklými úhly pohledu kamery. Nové screenshoty a video: