Skip to main content

Jak se hraje Duke Nukem Forever?

A jak se k němu vlastně dostal Gearbox?

Jak se Duke hraje?

Na výstavišti byl k dispozici pouze singleplayer. Multiplayer ve hře bude, ale detaily budou oznámeny později. Demo začínalo močením Dukea do pisoáru a tok moči byl ovladatelný (!). Krátce poté přišli hráči k tabuli, u které dva vojáci řešili další postup. Na tabuli byl nakreslen boss a Duke mohl vzít fixu či houbu a tabuli libovolně mazat, nebo celou dle libosti pokreslit. Interaktivita jako za starých časů.

Následoval běh úzkými chodbami pouze s pěstmi a několika skripty, kdy někteří vojáci umírají, jiní zase vyšilují. V demu byla i část hry odehrávající se na poušti, kde v jedné chvíli mohl Duke nasednout do monster trucku a jezdit s ním dle libosti. Od vývojářů je potvrzeno, že ve hře budou vozidla nejen k přepravě, ale také k soubojům.

Demo pak končilo na obrovském fotbalovém stadionu epickým soubojem s bossem – přesně tak, jako na konci Duke Nukem 3D. Po zabití bosse mu Duke dokonce vyrval oči a jedno hbitě vykopl přímo do brány. Starý dobrý Duke je zpátky.

Obecně jsou reakce novinářů a hráčů na Twitteru nadšené a pozitivní. Duke Nukem Forever si podle prvních reakcí stále zachovává původní hratelnost staršího Duke Nukem 3D – je stále zábavný, akční, přehnaný, a je to stále Duke. Duke Nukema také mluví stále stejný dabér, Jon st. John.

Jak se Gearbox dostal k Dukeovi?

Vývojáři se také svěřili s tím, jak se k Duke Nukem Forever vlastně dostali. Prezident Gearboxu Randy Pitchford a spoluzakladatel a viceprezident Gearboxu Brian Martel před 15 lety pracovali v 3D Realms. Tehdy pomáhali s pracemi na Duke Nukem 3D. Randy Pitchford se poté odtrhl a založil Gearbox, kde vyvíjel datadisky a porty k Half-Life, Tony Hawk's Pro Skater 3 a pomáhal s vývojem prvního Halo. Pak následovala šňůra několika Brothers in Arms titulů, až to skončilo loňským veleúspěšným Borderlands. Brian Martel ještě chvíli zůstal v 3D Realms a dokonce krátce pracoval i na Duke Nukem Forever, když jej ještě poháněl Build engine. Poté se také připojil ke Gearboxu.

Úspěch Borderlands tak mimo jiné zajistil i dobré vztahy s vydavatelem Take-Two, což byl zároveň i vydavatel Duke Nukem Forever. A jak jistě víte, loni se dostali 3D Realms do značných potíží a studio bylo v podstatě zavřeno. Velmi krátce na to přišli lidé z Gearboxu za Take-Two, že by se Dukea rádi ujali, že se s 3D Realms dobře znají. Slovo dalo slovo a Gearbox se tak dostali k herní legendě, kterou společně s Triptych Games, bývalými zaměstnanci 3D Realms, dokončí.

Gearbox společně s Triptych Games tak na Duke Nukem Forever pracují zhruba od konce roku 2009. Vše se prý začalo dojednávat velmi krátce po onom zrušení vývoje v roce 2009. Na otázku VG247 na jakém enginu hra vlastně v současné době běží, nechtěl Martel odpovědět: „No, nechceme moc mluvit o technologii. Chceme mluvit o hře."

Viceprezident Gearboxu o hře:

Martel také prozrazuje, co přesně udělali 3D Realms a co dělají nyní v Gearboxu a Triptych: „Za 12 let toho udělali hodně. Bylo to epické. Vytvořili asi i víc úrovní, než vůbec můžete dát do hry. Všechny ty úrovně byly hotové do určité míry. My jsme si s vývojáři sedli a zúžili jsme to jen na to nejlepší, vybrali jsme správnou skladbu úrovní. Takovou, která podporuje tu šílenou hratelnost, kterou od Dukea čekáte. To byl ten klíčový aspekt: dát to všechno dohromady. Je to velká hra a už toho byla spousta hotová, teď je to už jen o dolaďování a připravení."

Srovnání s Borderlands se Martel vyhýbá: „Samozřejmě to nemá tak otevřený svět jako Borderlands. Tady se bavíme o střílečce. Máme tam ale věci jako je autíčko na dálkové ovládání, pomocí kterého řešíte puzzly, máme tam super souboje, řešení jiných puzzlů, provádění epických věcí a prostě tenhle rytmus věcí, které od takovéhle hry očekáváte. A co se týče odlišnosti, máme tam věci, jako že jste na stěnách budov a bojujete s monstry, nebo jste v tunelech, pak zase v otevřeném prostranství a jezdíte ve velkém náklaďáku. Prostě cool věci."

Read this next