Jak se česká Arma 3 líbí v zahraničí?
"Ocitli jste se na ostrově ještě předtím, než válka vypukla".
Po první české recenzi z půlnoci se během dneška postupně vynořují další názory na Arma 3, která právě dorazila na pulty obchodů. Jak se na hru domácí provenience dívají nezávislí kritici v zahraničí?
Britské EDGE udělilo 7/10. Na jednu stranu chválí masivní velikost ostrovů s prý překvapivě svižným loadováním, či třeba vylepšení interakce s prostředím oproti předchůdcům, čímž myslí vliv běhu i střelby. Jenže jak říká autor, "máte pocit, jako byste se tu ocitli ještě předtím, než vůbec válka vypukla", čímž naráží na absentující kampaň.
EDGE zaznamenalo časté chyby umělé inteligence, jak vašich parťáků, tak nepřátel, kteří nereagují na situaci. Ovládací rozhraní Arma 3 považuje za idiotský, protože i základní úkony mohou dělat problém, nehledě na ty složitější. Hra je prý zatím jen příslibem do budoucna a odkázána na fanoušky, kteří budou ochotni absolvovat hodinové tutoriály na YouTube pro tvorbu uživatelských scénářů.
Německé PC Games raději známku neudělilo, protože by tamní redakce nechtěla hodnotit výtvory hráčů, na nichž prozatím Arma 3 stojí, nýbrž obsah od výrobce. Zatím to předběžně vidí na 80-84% a líbí se jim trénink střelby, ačkoli prý občas není jasné, co se po vás chce, některé vyloženě nabízející se typy misí trestuhodně chybí úplně, což asi vyřeší až příští čtvrtrok s rozkouskovanou kampaní v DLC.
"Ukázkové scénáře i multiplayer s AI jsou zábavné, dokud funguje umělá inteligence, ale ta občas ignoruje vaše příkazy, podivně řídí nebo provádí psí kusy, což někdy pokazí celou misi. Bohemia Interactive na tento neduh série pořád nenašli ten správný recept," myslí si recenzent PC Games, který to dokládá i příklady tupého chování nepřátel. Někdy prý haprují i fyzika, grafika a animace, špatný kolizní model způsobuje záseky ve zdi a stanete se i svědky podivných explozí.
Prostředí je podle Němců překrásné, vesničky detailní, krajina pestrá, i se spoustou divoké zvěře. Jen trochu zamrzí, že v budovách není jakýkoli nábytek, což jim kazilo atmosféru. Arma 3 je ale nadstandardně hardwarově náročná, na sestavě Intel Core i5-750 CPU 2.67 GHz, 8 GB RAM s Geforce GTX 780 nebyli schopni plynulého běhu na maximální nastavení, pro dosažení decentní rychlosti museli stáhnout dohlednost na dva kilometry. "Tvůrci v manuálu raději přímo píší, že to nejvyšší nastavení je až pro budoucí počítače a zcela nejvýkonnější mašiny dneska," doplnil k tomu Michal Jonáš, autor naší recenze.