Skip to main content

Jak se daří Bad Company 2 v ČR?

Jak si stojí odbyt vedle Modern Warfare 2?

Tenhle souboj byl dlouho dopředu sledovaný. Electronic Arts svůj Battlefield: Bad Company 2 navrhli od píky tak, aby šel přímo proti Modern Warfare 2 a oslovil jeho hráče, resp. přiživil se na ohromném úspěchu MW2. K vyhrocení situace pomohly i záměrně provokativní výroky prezidenta EA, že s Bad Company 2 chtějí zpátky na trůn moderních FPS a podobně.

Jak to tedy dopadlo z pohledu prodaných kusů v českých obchodech?

Podle zjištění serveru Novinky.cz od neoficiálního zdroje se za první den v ČR reálně prodaly (nikoli pouze naskladnění do obchodů) 3 tisíce kusů Battlefield: Bad Company 2, což je v našich skromných podmínkách velmi slušné číslo.

Data za stejné období u Modern Warfare 2 nejsou pro přímé srovnání k dispozici, Cenega se s nimi tehdy nepochlubila a auditor GfK Czech je nezveřejňuje. Avšak srovnání lze získat z toho, jak se oběma hrám daří na největším českém online shopu s hrami Xzone.

"Pokud bych měl porovnat prodeje Battlefield: Bad Company 2 a Modern Warfare 2 za první dva týdny, tak jasným vítězem na prodané kusy je Modern Warfare 2," uvedl pro Eurogamer.cz Martin Schovanec, manažer obchodu Xzone.

"Díky kvalitní podpoře EA před vydáním (beta, bonusy, marketing) mělo Bad Company 2 v předobjednávkách na Xzone rezervováno dokonce více lidí než jeho konkurenta. Modern Warfare 2 ale do karet hrálo období vydání (Vánoce a vyklizení pole od konkurence), silnější a pravidelně vycházející značka na PC (Call of Duty) a obrovský hype, co Activision rozpoutali se zveřejněním rekordních prodejních čísel za úvodní dny a protlačením hry do všech mainstreamových médií," vysvětlil Schovanec.

Přesto jsou pro manažera obchodu Xzone současné prodeje BF: Bad Company 2 příjemným překvapením. "Že se hře bude tak dařit, bych si v listopadu nevsadil," uzavřel srovnání, jak si obě hry vedly na našem malém písečku.

Read this next