Skip to main content

Jak se Battlefield: Hardline líbil ve světě?

Souhrn názorů z recenzí.

Zorientovat se v džungli recenzí Battlefield: Hardline je pro běžné hráče stokrát obtížnější než zatknout pár zločinců ve hře. Některé magazíny ho hodnotí jen po krátkém vyzkoušení na akci pro novináře, jiné z bety, z předčasného přístupu EA Access nebo z pár hodin v mulťáku v laboratorních podmínkách bez ostré zátěže. Tento chaos bez jednotných pravidel čím dál více snižuje relevanci číselného hodnocení, natožpak agregátorů průměrných známek.

Vybrali jsme proto pro vás do tohoto souhrnu z renomovaných zahraničních serverů pouze názory, protože ty mají největší vypovídací hodnotu. I s ohledem na to, že kromě naší včerejší recenze singleplayeru BFH zatím žádná jiná na českém internetu neexistuje.

Podle GameSpotu je jednoduchost stealth hratelnosti a tupost zločinců v kampani až komická, ačkoli to nebylo záměrem tvůrců. Ocenil však nepředvídatelné chování nepřátel při přestřelkách i možnost zkoušet různé cesty k cíli. Ale kradmý postup prý ve finále není vůbec potřeba, když stačí doběhnout k cíli a zakřičet na něj, ať se nehýbe, aniž by vás zpozoroval. Multiplayer GS převážně chválí, když se nové módy do Battlefieldu prý výborně hodí (místy připomínají Drivera či Watch Dogs, ale mapy jsou moc malé). Stále je kladen důraz na řádnou týmovou spolupráci a užít si mají i nováčci v žánru.

Polygon soudí, že kampaň je lepší než v minulých dílech, ačkoli si u ní není jístý, že ví, čím by chtěla být. Pokud budete chtít hrát singl bez jediného výstřelu, sklouzne to do zkoušení metodou pokus-omyl, nehledě na občasné nucení skripty. Styl vyprávění příběhu s prezentací formou epizod a závěrečnými obrazovkami jako na Netflixu považuje za klad, stejně jako vykreslení postav, které nejsou zrovna skvělými lidmi. Mulťák je prý spíš o experimentech než o drobném vylaďování či opravách staré formulky, když si půjčuje nápady z Payday 2 či Counter-Strike.

IGN si v nezvykle krátké recenzi stěžuje, že systém odemykání nezohledňuje váš herní styl. Jinak použilo přirovnání k primitivnějšímu Metal Gear Solid, když v sedmihodinové kampani zažijete osvěžující momenty a vybudujete si k postavám vztah, i díky scénáři a občasným zábavným momentům. Design levelů je prý inteligentní, že poskytuje dostatečný prostor k plížení se kolem záporňáků. Největším kladem mulťáku je dle IGN to, že se mu daří uspokojit každého, což činí bohatou nabídkou módů. Devět map prý není mnoho, ale mají být pestré, takže se hned neokoukají.

Shacknews dalo asi nejnižší známku ze všech webů kvůli lineárním misím v kampani, vyprávění plném klišé a frustrujicí detekci zásahů. Nelíbío se mu ani to, že multiplayer prý naplno nevyužívá potenciálu konceptu. Nicméně chválí zejména režim Hotwire, stejně jako Blood Money a Heists, které prý dokáží zabavit. Kampaň by prý mohla být propracovanější, aby to byla ta pravá taktická simulace policisty.

VideoGamer se domnívá, že singleplayer je směšně špatný a bavil ho jen v úvodních fázích, kdy to bylo něco nového, jako by spíš šlo o novou herní značku na Battlefield enginu. Později, až se ocitnete na druhé straně zákona, prý původní mechanismy pro zatýkání nedávají vůbec smysl a nechápete, proč vás postavy poslouchají. Multiplayer mají zase kazit přehnaně silné dopravní prostředky, se kterými nelze moc bojovat, když si těžké zbraně nelze vybrat před zahájením bitvy. Ty prý bývají přehnaně dlouhé (20-25 minut) a stávají se nudné, i kvůli jejich plochému designu.

Watch on YouTube

Read this next