Skip to main content

Jak se angažují sázkové kanceláře v e-sports?

Odvětví, které generuje miliardy dolarů ročně.

Jak se angažují sázkové kanceláře jako Tipsport v e-sports?

Hraní počítačových her je stále větší fenomén nejen ve světě, ale i v České republice. Toto je dnes skutečnost i pro přední české hráče. Ti dnes už hrají místo svých pokojíčků i ve vyprodaných sportovních arénách, kde je sledují statisíce fanoušků. Právě popularita sledování hraní her je čím dál více zajímavý byznys i pro hazardní domy. Například Tipsport sázková kancelář nabízí běžně v průběhu velkých soutěží mimořádný akční bonus Tipsport, aby nalákala novou genaraci hráčů pod svá křídla. Dle serveru bonusovekody.cz je vstupni bonus hned po sponzoringu nejběžnější marketingová strategie sázkové kanceláře.

Foto: Český gamingový portál PLAYzone

Je tedy jasné, že hlavní turnaje esports začínají šlapat na paty i tradičním sportům. Živé přenosy mají již obdobnou sledovanost jako klasické televizní vysílání. Tipsport i televize Prima se v tomto ohledu snaží držet krok a to skrz TV Tipsport a Playzone, resp. pořad o hraní počítačových her. Obdobně je to i u sázkové kanceláře Fortuna, která nabízí v podstatě totožný produkt. V globálním měřítku se v tomto roce očekává, že tento herní průmysl by měl vygenerovat okolo 1,5 miliardy dolarů.

Tato příležitost je zachycena i prodejci profesionálního herního zařízení. Firmy jako CZC či Alza z podstaty věci taktéž můžou pouze těžit z tohoto trendu. Česká republika je ale pouze zrnkem písku ve světovém měřítku. Hazardní společnosti jako Pinnacle Sports, bet36, Ladbrokes uzavírají sázky na esports již řadu let. Výsledkem je zejména vysoká poptávka z východní části polokoule. Státy jako Jižní Korea a Čína dominují jak v poměru profesionálních hráčů, tak i jako epicentrum fanoušků a sázejících tohoto nového fenoménu kterým se esports v posledních letech stal.

Živé přenosy vs klasický televizní přenos

Růst celého odvětví podtrhává i velikost turnajů a peněz, které lze hraním získat. Například nedávný turnaj ve hře Dota 2 v Šanghaji. Na tomto turnaji bylo možné získat jako bonus k vítězství částku 30 milionu dolarů. Tedy bezmála 680 milionu korun českých. Sledovanost živého přenosu tohoto turnaje se odhaduje okolo 100 milionu lidí. Pro porovnání může posloužit průměrná sledovanost Champions League. Tuto událost sleduje každoročně okolo 400 milionů lidí. Z pohledu monetizace je však esports v plenkách. Zde mají fotbal a tradičnější sporty navrch.

ESL, Esport turnaj IEM Katowice 2018 ve Starcraft 2

Nejaktivnější hráči v herním odvětví

Tuto příležitost rozeznává i jeden z nejbohatší Čechů a to majitel energetického průmyslového holdingu. Ten skrz akvizice v přední české herní agentuře a stejnojmenném portálu Grunex vstoupil do tohoto odvětví. Dle dostupných informací je tato herní agentru v současnosti jedním z největší hráčů v oblasti českého herního marketingu a esports. Již řadu let provozuje množství herních webů s návštěvností okolo 330 tísíc zobrazení měsíčně. Také má obsahový podíl v herním pořadu Re-Play na televizní stanici Prima Cool.

Foto: ESL, Esport turnaj ESL One Cologne 2017 v Counter-Strike: Global Offensive

Závěrem můžeme tedy očekávat stále větší angažovanost zejména z pole sázkových kanceláří jako Tipsport, Chance či Fortuna. Toto však platí i na poli agentur a televizních stanic tvořící obsah a eventy okolo esport jak v České republice, tak na Slovensku. Důležité se v tuto chvíli jeví pro všechny zúčastněné skupiny si vytvořit přístup či komunikační kanál k jednotlivým herním komunitám. Toto může tvořit konkurenční výhodu v nadcházejících letech a mít dopad, jak se utržené peníze z tohoto rostoucího odvětví přerozdělí mezi tyto společnosti.

Read this next