Jak se akvizice LucasArts od Disney projeví na hrách?
Méně konzolovek, více mobilních, sociálních a licencovaných.
Včerejší odkoupení legendární společnosti LucasArts firmou Disney i související ohlášení 7. - 9. epizody Hvězdných válek (2015-2019) šokovalo snad každého. Hráči se ihned začali zajímat, jak se tato změna projeví na politice nového vlastníka k hrám ze světa Star Wars.
Za normálních okolností by to měla být pozitivní zpráva, protože LucasArts museli být před prodejem firmy maximálně opatrní v hospodaření, viz i zrušení Star Wars Battlefront 3 a 4, a obecně by se dalo soudit, že teď se situace může jedině zlepšit, když přestanou být ve stresu z nejisté budoucnosti. Ve vzduchu však visel varovný vykřičník, protože Disney již dříve, po komerčním neúspěchu Tron Evolution či Split Second, jasně deklarovali ústup od vysokorozpočtových krabicových titulů (až na výjimky typu Epic Mickey 2) a soustředění se spíš na jiné oblasti zábavního průmyslu.
A dodatečné vyjádření Disney na toto téma obavy jen potvrdilo, že si svůj přístup nerozmysleli: "Rádi bychom se soustředili více na sociální a mobilní hry než na klasické konzole." Ředitel Disney jedním dechem dodal, že to neznamená, že by Star Wars hry přestaly na konzole úplně vycházet a že rozpracovaný Star Wars 1313 tato akvizice nijak přímo neovlivní. Ale než aby je vyvíjeli sami, spíš hodlají využít nabízející se příležitosti na trhu a hry licencovat třetím stranám.
Jinými slovy, samotní Disney se budou zabývat spíš Star Wars tituly pro mobily či Facebook, zatímco starosti s vysokorozpočtovými hrami ochotně přenechají jiným, kdo jim dokáže solidně zaplatit za přenechání práv. Slyší tuto výzvu BioWare nebo Obsidian, aby se s Disney zkusili domluvit na The Knights of the Old Republic 3?