Jak proběhl půlnoční rozjezd SimCity v Evropě?
+ první obrázky z české verze hry a omluva EA.
Vlastní zpráva - po negativních zkušenostech Američanů, které přetrvávaly i během včerejška, byli všichni velmi zvědavi, jestli EA dostojí svému slibu a zda start městské simulace s vynuceným trvalým online připojením proběhne hladce aspoň na starém kontinentu.
Recenzent Eurogameru Milan Bergman byl osobně u toho a v noci zjistil: "Servery jsou dost plné. Kolem 0:30 po velmi rychlém stažení a nainstalování mě odmítaly pustit i servery Evropa-východ 1 a 2, přestože se navenek jevily zeleně jako dostupné (viz ty chybové hlášky). Americký server byl úplně mrtvý a zbytek světa zaneprázdněn. Pak už se to ale okolo jedné v noci rozběhlo a natípal jsem pár úvodních obrázků z plné verze SimCity v češtině."
Podle zkušeností jiných českých hráčů však problémy s nemožností bezproblémově hrát zakoupené SimCity bohužel mnozí zažívají i během dnešního rána a dopoledne. Například se nedá založit nové město, některým se ani ráno nepodařilo hru odemknout na Originu, jiným se nedaří přihlášení kvůli síťové chybě nebo rozehraná hra padá zpět do operačního systému, někomu se vše spustí, ale po načtení města se nic neděje, všechny volby jsou šedé a nejde nic dělat, nejsou na serverech přístupné uložené pozice z dřívějška atd.
EA Czech se k potížím hned dnes ráno na oficiálním SimCity CZ/SK Facebooku vyjádřili takto: "Za prvotní problémy se stažením/spuštěním, se kterými se někteří z vás právě potýkají, se omlouváme. Můžeme vás ujistit, že studio Maxis o nich ví a veškeré své síly koncentruje na jejich co nejrychlejší napravení. Už včera začalo nasazování dalších serverů a aktuální nápor by tedy měl rychle odeznít. Chtěli bychom poprosit o strpení, než se vše vyřeší, ať si všichni zbytečně nekazíme první zážitky z hraní."
Je tedy potřeba pochválit domácí pobočku distributora za kvalitní a otevřenou komunikaci s nespokojenými zákazníky. Ačkoli to nic nezmění na holém faktu, že hra momentálně nešlape a že je raději lepší jít se například projít ven, když se za pár dnů vrátí zíma, než se rozčilovat u porodních bolestí, na které si za pár týdnů po opadnutí náporu vzpomene jen málokdo. A především že centrála EA nenaplnila svůj slib, podle nějž měl být evropský start už v pořádku, ale věřili tomu jen nenapravitelní optimisté.
Jak EA dodali, SimCity se vydává postupně v průběhu několika hodin. Zřejmě aby se zamezilo jednorázovému přetížení Originu, jako k tomu došlo v úterý v USA, kdy trochu nešťastně souběžně vyšlo i objemné DLC pro Mass Effect 3 či Battlefield 3 patch (6 GB). Přesto je s podivem, že vzhledem k očekávánému náporu, konání několika betatestů a naprosté závislosti funkčnosti hry na stabilitě oficiálních serverů nebyl rozjezd SimCity rozfázován do několika vzdálenějších etap nebo nenačasován na nějaké méně rušné období roku, jako to pomohlo např. u uvedení Star Wars The Old Republic.
Naštvaní hráči, kteří zaplatili třináct stovek nebo 80 eur za digitální deluxe edici a při natěšení, někdy až nadržení, teď nemohou hrát, si zatím vylévají svou frustraci alespoň šířením parodujících obrázků nebo videí, jako je třeba toto (thx Tlamiczka & prudislav).