Jak je vlastně možné, že tak velkou hru Someday You'll Return udělali jen dva lidé?
Pokusili jsme se to od nich zjistit.
Jan Kavan a Lukáš Medek. Domácí dvojice tvořící CBE Software a podepsaná pod brzy (5. května) vycházejícím hororovým thrillerem Someday You'll Return.
Možná i vám vrtá hlavou, jak je vůbec možné, že tak velkou, ambiciózní a pěkně vypadající příběhovou 3D hru vytvořili jen dva nadšení vývojáři. Čím to přesně je? Výkonným Unreal Enginem, který třeba někdy může zastat dřívější práci několika lidí, nebo outsourcingem, vysokou produktivitou či nějakou černou magií? Pokusili jsme se to od nich zjistit:
"Nejspíš to bude workaholismem. Poslední půlrok na hře pracujeme tak 14 až 16 hodin denně, minulé roky to bylo tak 10 až 12 hodin denně. Tehdy jsme si ještě nechávali volné víkendy a sem tam i nějakou dovolenou," odpověděl Eurogameru v pozdních nočních hodinách Lukáš Medek.
Outsourcing prý nemají skoro žádný. 99 procent grafických podkladů si dělá Lukáš sám, nekupuje je už hotové z žádné banky. Spolupracují se dvěma animátory a dvěma ilustrátory, kteří pro ně dělají některé expertní věci. Poslední rok jim pomáhá ještě Lukášův bratr a také chlapík, který řeší sociální sítě, případně PR agentura na větší oznámení.
Stále to však neodpovědělo na otázku, proč jsou na jiné obdobné hry potřeba padestihlavé či stohlavé týmy. Není to tedy hlavně žánrem, nenechali jsme se odbýt, nebo třeba že to není klasický otevřený svět?
"Je to trochu prostředím, ona příroda se dá lépe znovu-užívat a skládat tak, aby si toho hráč nevšiml. Také co se týče rozhodování, ve dvou či třech lidech je mnohem rychlejší než třeba ve stočlenném týmu," odvětil Medek.
Jinak si nemyslí, že by to bylo funkcemi současného Unreal Enginu. Je to sice extrémně výkonný nástroj, co se týká vizuálního výstupu. Zároveň má prý spoustu věcí, které prý musí obcházet nebo vymýšlet vlastní řešení (hlavně v programové části). Žádné "urychlovačky" jako generované prostředí nebo nástroje, které by ušetřily práci oproti standardním postupům, v CBE Software nepoužívají.
Tento víkend shodou náhod vypustili poslední vývojářský deníček o emocionální jízdě: