Skip to main content

Rozbitá PC verze Ridge Racer Unbounded

Jestli vám hra běží bez problémů, jste dětmi štěstěny.

Od pátku je oficiálně v prodeji nová závodní hra Ridge Racer Unbounded od tvůrců Flatoutu. Její PC verzi ovšem provázejí veliké rozpaky, jak jsme sami zjistili při pokusu o recenzování. Na konzolích je možná všechno sluníčkové a bezproblémové, počítačové mutaci však tvůrci zjevně nevěnovali dostatek pozornosti a péče. Prakticky od prvních minut po odemčení (i krabicovou verzi je potřeba aktivovat online na Steamu) se fóra plní dotazy nespokojených hráčů, jak vyřešit tenhle zádrhel a tamtu nepříjemnost.

Některým se hru nepodařilo ani spustit, další se nemohou připojit na její servery. Trable lidé na fórech hlásí rovněž s ovládáním a na mnoha konfiguracích dochází k propadům FPS, čímž se závody stávají nehratelnými. Objevují se také grafické anomálie a hlášky, že program RRU.exe přestal pracovat, jakož i další chybová oznámení, s nimiž hra relativně často padá zpět do systému.

Z vlastní zkušenosti mohu potvrdit, že nový Ridge Racer rozhodně patří ke špatně portovaným či špatně otestovaným titulům, což je vážně smutné. Vždyť studio BugBear tvořilo ještě donedávna především počítačové hry, jejichž technické provedení a kvalita byla vždy příkladná. Na druhou stranu si mohu ještě děkovat a lebedit, jak krásně mi vše běží - problémy mám pouze s artefakty v obraze a s tím spojeným trháním. A občas mi hra také spadne, další zmíněné bugy jsem nezaznamenal. Nicméně i tak je na mém počítači Ridge Racer nehratelný:

To realizované posunutí vydání o měsíc, prý z důvodů dalšího ladění a pulírování, se tedy projevilo patrně pouze na X360/PS3 verzích (na než si zatím nikdo masivně nestěžuje a odnášejí si ze zahraničních recenzí osmičky či devítky), písíčkářům pro tuhle chvíli zbyly jen oči pro pláč.

Drobným varováním budiž už úvodní konfigurátor grafiky, kde je na výběr pouze rozlišení a kvalita anizotropního filtrování. O nastavení detailů, dohlednosti, stínů či efektů, jakoby nechtěl nikdo ani slyšet. A to ani později, přímo ve hře. Má takhle vypadat PC verze? S ovládáním je to podobné, korektně (a když máte štěstí) fungují snad pouze xboxové gamepady, další výrobci byli dle všeho ignorováni. Co hůř, neexistuje tu ani konfigurace tlačítek, hráč si musí vystačit jen s několika přednastavenými profily.

Podle všeho se ale blýská na lepší časy, programátoři nezahálejí a kromě reakcí na fóru a sondování "co vám to všechno dělá" i konají. Tohle ovšem zároveň tak trochu smrdí, jelikož během prvních 24 hodin, od oficiálního startu, už stihly vyjít dva patche. Prakticky hned, jak jsem finální hru stáhnul ze Steamu, odjel jeden závod a jal se řešit rozsypanou grafiku, začalo stahování nanovo. Vše ve jménu patche 1.02, velikého jako celá hra. Ne, takový postup vážně není normální. O pár hodin později následoval ještě update 1.03, tentokrát skutečně o velikosti patche (asi 15MB), opravující patrně padání editoru tratí, respektive ukládání vašich výtvorů.

Eurogamer natočil video z hraní módu Drift Attack v konzolové verzi

Přes všechny nářky a obtíže ale Ridge Racer Unbounded vypadá velice dobře a zábavně, klidně by z něj mohla být další ikona a devítkový titul - ovšem teprve až ho Finové dodělají! Zatím distributor Namco vypustil sotva betaverzi, která dost možná neviděla testování ani z rychlíku. Připomíná to fiasko UbiSoftu s IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover. Klidně se s námi v diskusi podělte, v případě že již máte koupeno a rozehráno, jak Ridge Racer (ne)funguje na vaší konfiguraci, potažmo zda jste objevili nějaké bugy i v konzolových verzích.

Read this next