Skip to main content

Jak dopadl betatesting Gothic 4

Jak dlouhá je hra a lokalizace?

České fanstránce gothicz.net se podařilo udělat rozhovor se šéfem betatestingu Comgadu, panem Filipem Ženíškem. Společnost Comgad u nás bude distribuovat očekávaný Arcania: Gothic 4 a fanoušci se pana Ženíška ptali na všechno jak kolem betatestování, tak i na jeho dojmy z hry.

Výhodou úzkého kontaktu Comgadu s vývojáři byla vždy aktuální verze, kterou měli překladatelé a testeři k dispozici. Jen samotné testování Arcanie probíhalo zhruba měsíc a půl a podílelo se na něm šest lidí.

Pan Ženíšek dále prozradil, že Arcania byla z herního hlediska nadprůměrně dlouhá (první dohrání mu zabralo přes 35 hodin), třebaže 600 normostran textu prý nebylo z hlediska lokalizace kdovíjakým extrémem. Každopádně otestovat řádně takto rozsáhlé RPG je podle něj otázka řádově několika desítek hodin na jedno kolo testu.

Coby šéf betatestingu dohrál pan Ženíšek hru pracovně třikrát, přičemž první a nejdelší průchod mu zabral přes 35 hodin. „Zcela upřímně říkám, že jsem si test užil a často jsem se přistihl, že se mi do ostatních projektů ani moc nechce. Nejen, že mě hra bavila a rád jsem se k ní vracel, ale navíc se mi v tom světě i velmi líbilo. Jakmile hra vyjde, dám se do toho znovu a tentokrát najdu všech těch 120 zpropadených sběratelských předmětů. :-) Na to během testu nebylo příliš času," říká pan Ženíšek.

Hru testoval na sestavě AMD Phenom II X4 965 3,4 GHz, Sapphire HD 5870, 4 GB RAM a framerate se prý celou dobu držel nad hranicí 60 snímků za vteřinu.

Celý rozhovor, ve kterém se mimo jiné dozvíte, jak vypadá ideální kandidát pro práci betatestera, kde ve hře hledat poklady, jakými způsoby lze plnit úkoly, nebo co vlastně budete ve hře plnit pro bývalého hrdinu, Rhobara III., si můžete přečíst v obsáhlém rozhovoru na gothicz.net.

Arcania: Gothic 4 u nás vyjde už 15. října a to v profesionální české verzi.

Read this next