Skip to main content

Jak DiRT 5 využívá prý revoluční DualSense ovladač a jak to změní zážitek ze závodů?

+ přínos 120Hz pro hraní.

Až na poslední chvíli smějí Codemasters promluvit o vlastnostech DiRT 5 (souhrn hodnocení) ve verzi pro PlayStation 5, která dorazí na trh až společně s konzoli 12. listopadu, resp. u nás o týden později.

Stalo se tak prostřednictvím pětiminutového videa.

Podle technického ředitele Davida Springata bude naprostou revolucí zejména využití ovladače DualSense. Dle jeho názoru půjde o tzv. "game changer" pro celou herní branži.

"Co opravdu miluji, jsou adaptivní triggery. V oblasti ovladačů se totiž často nestává, že by vás něco překvapilo, až se vám do hlavy dralo, proč jsme vlastně tohle neudělali dříve, když to je tak úžasné".

Watch on YouTube

¨

Dříve to prý bylo jen o efektu vibrací, který se jen nechal aktivovat buď v nízké či vyšší míře. Ale s adaptivními triggery DualSense na PS5 to prý vypadá jako taková křivka, kterou mohou autoři editovat jako nějaký zvukový soubor, abyste tam mohli nastavit, jak tvrdě či měkce to chcete.

"Když to naboříte do nějaké překážky, můžeme ovladači říct, o jak tvrdý povrch se jedná, resp. jak velký odpor mají vaše prsty cítit, když se s ním zblízka setkáte. Z toho pak při hraní vzniká pocit, jaký ještě v žádné jiné závodní hře dosud nebyl."

Video také demonstruje, jak podpora DiRT 5 pro 120hz ovlivní hratelnost: vyšší obnovovací frekvence dovolí tvůrcům vykreslit na obrazovce více pixelů, což znamená, že celý zážitek působí plynuleji a více realisticky než předtím.

Zapomínat by se také v PS5 verzi nemělo na 3D zvuk (hráči mohou zapojit obyčejná sluchátka či mít doma vymakaný surround systém 7.1) a rychlejší načítání hry.

Read this next