Skip to main content

Jak chce Dan Vávra vydělat na husitské hře? Stačí prodat milion kusů

Bakala ale zaplatil Warhorse, aby ho pak prodal?

Vlastní zpráva - Dan Vávra a Martin Klíma z Warhorse dali velký rozhovor do časopisu Zen, který vydává Mladá fronta. Podívat se na článek můžete zde. V rozhovoru není příliš zajímavých informací o hře, kterou oba ve Warhorse chystají - jenom že jde o husitské RPG, což ví už samozřejmě všichni. Je to spíše rozhovor na téma herního průmyslu, ale ke konci tam padne přece jen pár zajímavých informací.

Martin Klíma v rozhovoru totiž prozradil, kolik kusů hry se musí prodat, aby bylo jejich husitské RPG úspěšné. "U dřívějších her, na kterých jsme dělali, a prodaly se jich miliony kusů, byl zisk veliký, asi desetinásobek investice. Pokud jde o hru, kterou vyvíjíme teď, pak uvažujeme asi takto: prodáme-li víc než milion kusů za průměrnou cenu 40 dolarů, je zisk asi dvojnásobek."

Hra tedy nemusí být žádný velký trhák, aby se investice Zdeňkovi Bakalovi šťavnatě vrátila. "Ta hra se vyvíjí dva až tři roky, takže jde o roční návratnost nějakých 30 procent."

Podle jeho slov ale cílem investora není jenom udělat velký hit, ze kterého se vrátí spousta peněz. Cílem Zdeňka Bakaly je vybudovat silnou, v zahraničí známou firmu, která se dá vždycky prodat za mnohonásobně víc peněz, než které se do ní nalily.

"Cílem není vývoj jediné hry," říká Martin Klíma v rozhovoru. "Její úspěch pro nás není make-or-break. Investuje do firmy, která má hodnotu, protože dělá kvalitní hry. V zásadě se dá říct, že když tady v Čechách někdo začal dělat vysokorozpočtovou hru, tak se mu to vždycky vyplatilo. Obzvlášť pokud následně firmu prodal, což představuje desítky milionů dolarů."

Read this next