Skip to main content

Průběh soubojů v Dragon Age 2

Mají se dost podobat Mass Effectu 2.

Lidé se děsí toho, že se z typicky strategické RPG Dragon Age stane spíše akční hra. Podle prvních ohlasů z Xbox 360 verze hry, která byla k dispozici na Comic Conu, to tak skutečně vypadá.

Jak se totiž zdá, v Bioware udělali souboje mnohem spíš akčnější, ale taktické pasáže úplně nevypustili. Otázkou je, jaký bude rozdíl mezi PC a konzolovými verzemi, ale zatím měli lidé možnost vidět hru pouze na X360.

Tam máte jako hlavní postava tři základní druhy útoku namapované na tlačítka X, Y a B. Klasické seknutí mečem je na X, píchnutí na Y a švihnutí, které je schopno zranit více nepřátel, je na tlačítku B. Při přidržení pravé páčky pak dostanete další možnosti útoků, takže jich je dohromady celkem šest. Pokaždé, když jeden z útoků použijete, musíte nějakou dobu počkat, až se vám nabije, takže nemůžete zběsile mačkat pouze X a prosekat se nepřáteli jako ve hrách typu God of War.

Pokud neovládáte své členy party, chovají se podle AI. Můžete ale usměrňovat jejich útoky a kouzla podobně, jako je tomu v Mass Effect 2. Levou páčkou máte možnost zapauzovat souboj a udělat veškerá vaše taktická rozhodnutí - členy party přemístit, říct jim, na koho mají zaútočit a podobně.

Na Comic Conu měli také lidé možnost vidět nový způsob konverzací. Tentokrát už máte na výběr pouze tři možnosti reakcí, které se dělí na "dobré", "vtipné" a "zlé" - každá je reprezentována ikonkou, což nám trošku připomíná dialogový systém v Alpha Protocol.

Z Mass Effectu 2 je také převzané přerušování cutscén - zatímco v ME2 jste si volili Renegade nebo Paragon akce, zde například můžete cutscénu přerušit tím, že vy nebo někdo z vaší party zaútočí na přibližujícího se nepřítele.

Další zajímavostí je, že hned v úvodní animaci Dragon Age 2 je zopakován příběh jedničky pro ty, kteří ji nehráli. A úvodní demo už má položku Downloadable Content, ale s tím se dalo tak nějak automaticky počítat.

Read this next