Jak budou fungovat dialogy v Dragon Age: Inquisition?
Už bez dominantního tónu a s možnosti reakcí.
Když BioWare ohlásili třetí díl, nechali se slyšet, že volby v rozhovorech nebudou černobílé. Nyní to jejich spisovatel David Gaider blíže rozvedl v reakci na dohady fanoušků v oficiálních diskusních fórech.
Jedinou podobností v dialozích mezi Inquisition a Dragon Age 2 je prý to, že hráčova postava je namluvená a že odpovědi si vybíráte z parafrází v kruhovém rozhraní. K němu však zde ještě přibude nový kruh pro reakce, vedle již dříve použitého kruhu pro tón debaty a kruhu pro akci. Všechny mají sloužit k tomu, abyste mohli vyjádřit své emoce při určitých nastalých situacích.
"Funguje to tak, že volby v dialogu na akčním kruhu někdy zobrazí vyskakovací možnost, pokud je daná monžost zvýrazněna dostatečně dlouho. Týká se to jen momentů, kdy vnímáme takové rozvinutí jako nutné, neukazuje to přímo celou větu, která bude posléze řečena druhé postavě," vysvětlil tvůrce.
BioWare jinak dali sbohem dřívějšímu výběru mezi diplomatickým, humorným a agresivním tónem, u nichž uznali, že je minule nedostatečně vysvětlili. Nově budete v Inquisition volit mezi vznešeným, chytrým a přímým tónem hovoru, od nichž se pak odvíjí styl psaní pro autora. Dominantní tón ve hře už nebude a oproti druhému dílu se už zvolený tón nebude přenášet na příští fáze rozhovoru, které zůstanou neutrální.
Takzvaných automatických dialogů, v nichž není potřeba jakákoli vaše odpověď, tu bude méně než v Dragon Age 2 i Mass Effect 3. Týká se to situací, kdy vám někdo poví něco neškodného a nevyžadují reakci.