Jak bude vypadat herní průmysl za 10 let?
Forbes odvážně předvídá budoucnost.
Magazín Forbes se na svém webu pustil do odvážných předpovědí her a herního průmyslu za deset let. I když je těžké něco takového předvídat (uhodli byste současné trendy před deseti lety?), má autor Paul Tassi některé zajímavé a docela reálné názory a předpovědi.
Tak například 3D hraní – to se už bude provozovat na velkých televizích bez potřeby nosit speciální brýle. Možná by se podle něj mohly tou dobou objevit i televize s hologramy. Prý ale spíše až za dalších deset let.
Co se týče hardwarových značek, tak Sony i Microsoft budou do té doby upadat a trh videoher by měli ovládnout noví hráči, konkrétně Google a Apple. Což nezní nepravděpodobně – Apple se už na trhu s mobilními hrami slušně zabydlel a je jen otázkou času, než hry nějakým způsobem implementuje i do Apple TV. A Google má tolik prostředků, že kdyby chtěl, mohl by na trh vstoupit relativně snadno. Na druhé straně je software, kde podle Tassiho budou i v roce 2020 stále silné značky jako Mario, Zelda, Halo, Grand Theft Auto a Call of Duty. Snad i Assassin's Creed a Mass Effect. K tomu samozřejmě vzniknou zcela nové značky, ze kterých se stanou masivní hity.
Fyzická média by pak měla do roku 2020 úplně vymizet, všechny hry budou na všech platformách vyloženě stahovatelné (nebo streamovatelné?). Pohybové ovladače neskončí, naopak se budou stále vyvíjet, až dříve či později dosáhnou stavu virtuální reality. Videoherní byznys přesáhne v tržbách filmový průmysl. A konečně konzole budou skutečnou zábavní centrálou celé domácnosti a bude se na nich přirozeně dělat všechno, včetně prohlížení internetu.