Jak přesně bude fungovat online část The Last of Us?
Zůstává věrná singlu s bojem klanů o persistentní zásoby?
Po různých únicích z achievementů nebo z názvů souborů dema dnes Sony oficiálně představila multiplayerovou část The Last of Us (kterou jsme si původně měli také sami zkusit, ale nepodařilo se to kvůli problémům s povolením IP adresy na novinářských serverech, takže musíme čerpat z PushSquare a TheSixthAxis). Děje se tak každopádně dost na poslední chvíli, ale pozitivem je, že nepůsobí jen jako povinný přílepek pro uvedení na krabičce. I online hra si totiž díkybohu zachová atmosféru a námět singleplayeru, který je samozřejmě nadále dominantní. A naštěstí nikoho nenapadlo prosadit hraní za infikované, co by mohlo pokazit i zbytek hry.
V online části The Last of Us nazvané Factions se stanete členem jednoho ze dvou lidských klanů, složených maximálně ze čtyř osob, které se snaží přežít v nehostinných podmínkách, ale každý pro to má vlastní motivace. Svedete spolu zápas o přežití na celkem sedmi mapách během období 12 týdnů, přičemž jedno kolo zde znázorňuje jeden den. Postupně se budete snažit o zvětšení svého klanu v kempu i naplnění jeho materiálních potřeb (připomíná koncept State of Decay), tedy aby vaši běženci měli co jíst a byli zdrávi, ale po vzoru singlu je všude minimum nábojů a nebude to proto typická third-person střílečka.
Nejprve se jako v Uncharted 3 MP rozhodnete pro svou výstroj (čepice, maska, oblečení atd. - později se rozšíří o odemykatelné předměty) a zvolíte si ze čtyř předpřipravených výbav, kdy každá má nějakou větší a menší zbraň (například 9mm pistoli s tlumičem + luk). Liší se i ukazatelem různých dovedností, které se mohou průběžně zdokonalit. Například přesnost střelby, rychlost přebíjení, velikost zásobníku, schopnost výroby předmětů, neviditelnost pro ostatní při nepohybování se, regenerace zdraví za zásah někoho do hlavy odstřelovačkou nebo jednorázově využitelné bonusy. Ze zbraní byl už na obrázcích vidět Molotův koktejl, plamenomet nebo kouřová bomba:
Hlavním cílem v samotném hraní mulťáku, který se logicky odehrává spíš ve stealth duchu (ač tu chybí klasický krycí systém, abyste se tak lehce neprozradili), je tedy hledání zásob a zdrojů pro přežití, které si posléze přenesete do dalšího dne v sérii bitev. Po zabití nepřítele se dostanete k jeho předmětům a zásobám, které jinak najdete i roztroušené po arénách - např. cukr, alkohol nebo ostří pro výrobu nožů.
Dvojice příbuzných módů Supply Raid a Survivors se odlišuje především tím, že v tom prvním můžete zemřít maximálně dvacetkrát (tzn. jsou v něm respawny), zatímco ve druhém znamená smrt konečnou natrvalo až do konce kola, nehledě na ztrátu vyrobených předmětů. Perličkou je, že pokud se s někým potkáte blízko a třeba už ani jeden nemáte náboje, rozdáte si to s ním ve rvačce. Popisované coby minihra, v níž máte možnost provést závěrečný smrtící úder, jakési fatality, ale pokud selžete, může to nepřítel využít ve svůj prospěch.
Naše velká recenze po dohrání singlu The Last of Us od Martina Zavřela už je od včera napsaná a přečtete si ji u nás ve středu v 16:00. Půlhodinovou nahrávku z dema, fígl, jak si ho prodloužit, recenzentské obrázky, fotky balení, podcastovou debatu a spoustu dalších článků k této očekávané PS3 exkluzivitě máte v kompletním zpravodajství.