Jak bojuje BioWare s grindem ve Star Wars
Problém MMO her chce řešit kvalitním obsahem.
Šéf systémů v připravovaném MMORPG Star Wars: The Old Republic, Damion Schubert, prozradil, jak v BioWare bojují s neoblíbeným grindováním.
Předně Schubert vůbec definoval, co pro něj znamená grindování – je to, když vývojáři požadují po hráči činnost, která jej nebaví, jen proto, aby se díky tomu dostal k činnosti, která jej bavit bude. Nejtypičtějším příkladem je v MMO hrách zabíjení neustále stejných monster kvůli potřebě navýšit úroveň postavy.
S grindováním lze bojovat nadstandardně kvalitním obsahem. Jenže BioWare se prý dostali do situace, kdy měli ve hře údajně až příliš mnoho kvalitního obsahu. I z části tohoto obsahu by se pak stal neodvratně grind. Vývojáři tak museli tento kvalitní obsah trochu oříznout a jednou z věcí, která byla vystřižena, byl například úkol, kdy měl hráč zachránit ztraceného Wookieeho.
Mezi zbývajícím obsahem pak udělali BioWare dostatečně velké mezery. Maličké grindování ve hře ale přece jenom bude a to například formou bonusových úkolů, které budou ve stylu „Zabij 10 Stormtrooperů" apod. „Tento systém udržuje aktivitu hráče nahoře a zároveň dává dostatek prostoru onomu kvalitnímu obsahu," říká Schubert.
Nakonec ale přiznává, že grindování není vždycky jen špatné – občas jsou jednoduše dobré důvody, proč grindování do hry zahrnout. Vývojáři by ale podle Schuberta měli grindování vždy vyvážit nějakým super kvalitním obsahem a aktivitami, které hráče baví.