Skip to main content

Číselná hodnocení z recenzí tvůrce Sniper Elite netankují

Proč se více řídí hlasy běžných hráčů?

Zatímco šéf Take 2 pořád přikládá recenzím her váhu, majitel a ředitel britského studia Rebellion to vidí úplně opačně. Tvrdí, že je průměr na Metacritic nebo číselná hodnocení z recenzí v médiích vůbec nezajímají.

Jejich sérii Sniper Elite totiž média nikdy moc nevelebila (průměr na Metacritic 65%), kdežto u běžných hráčů, kteří hlasují svými peněženkami, velmi frčí. Proč je tedy recenze vůbec netankují - má k tomu Jason Kingsley pádný argument, nebo jen říká, co se mu právě hodí do krámu?

"Profesionální recenzenti mají těžkou úlohu, protože nedovedou vidět hru z perspektivy někoho, kdo za ní utratil nemalé peníze. Je to jen jejich práce, často s tuhými termíny a pod značným tlakem, tudíž se dívají na hry odlišně oproti obyčejným hráčům," prohlásil pro sesterský web Gamesindustry a určitě na tom něco je, i když psaním těchto řádků tak trochu střílíme do vlastních řad.

Doba, kdy skupina privilegovaných redaktorů určovala, o co se mají hráči zajímat a o co ne, prý pominula. Pro Rebellion coby digitálního vydavatele jsou mnohem důležitější uživatelské recenze od lidí, kteří za hru skutečně zaplatili. Pouze oni si buď koupí nebo nekoupí příští hru od té samé firmy, a výrobce tak musí uspokojit hlavně je. Je to ale podle našeho názoru trochu ošidné, protože např. příležitostní hráči mají mnohem nižší nároky než odborníci či hardcore hráči a nenutí tak firmy inovovat či se zlepšovat.

Radí kouknout se spíš na videa, která řadoví hráči nahodili na YouTube či Twitch, a dle nich se rozhodnout. Pak vás prý už nemusí zajímat, jestli hra jednomu recenzentovi osobně nesedla nebo zda ji shledal neoriginální či příběhově ubohou. "Metacritic je pro nás irelevantní, už to dneska není o abstraktních čísílkách od jednotlivců," dodal Kingsley (pozn.: Eurogamer zrušil číselná hodnocení u recenzí minulý týden a další weby ho asi budou následovat).

Sniper Elite V2 se prodalo jen na Steamu 500 tisíc kusů a každý nový díl tohoto odstřelovače, včetně loňské trojky ze severu Afriky, se usadí v čele hitparád prodejnosti. Tyto hry bývají velice ziskové, protože vývoj dle GamesIndustry stojí 10x méně než jiné střílečky a na marketing utratí ještě 20x méně než konkurence typu Call of Duty.

Read this next