Investice do Firewatch se vrátila za jediný den
Půl milionu kusů.
Tahle zpráva určitě pomůže všem malým nezávislým studiím, které zrovna shánějí peníze na svou prvotinu. Na druhou stranu by se nemělo zapomínat, že ne každý dokáže vytvořit tak poutavou hru a replikovat úspěch studia Campo Santo.
Jejich Firewatch se za úvodní měsíc prodalo 500 tisíc kusů, prozradil investor Panic na blogu. Vložené prostředky na vývoj hry (marketing krom účasti na výstavách a výroby trailerů žádný nebyl) se mu prý vrátily za pouhý den prodeje.
Budeme-li věřit údajům ze SteamSpy, rozložení činí přibližně 200 tisíc kusů PC verze a 300 tisíc kusů PS4 verze. Ty stačily k tomu, aby hra dominovala PS4 digitální hitparádě za únor. A to pořád neexistují X1 verze či krabicovka, které by číslo ještě zvýšily.
Důležité je, že vše bylo za plnou cenu 20 eur (nikoli až po slevě), takže hrubé tržby dělají úctyhodných 10 milionů eur. I po odečtení 30 % podílu Valve či Sony a daní z toho pořád zbývá velmi pěkná sumička, se kterou lze vyžít i v drahém San Franciscu, kde autoři sídlí. Nelze se tedy divit jejich slovům o překonání nejdivočejších očekávání.
Práce na optimalizace PS4 verze Firewatch prý ještě nejsou hotovy, ačkoli nedávný patch vše vylepšil. Stížnosti některých hráčů na neuspokojivý konec příběhu bere výrobce na vědomí, prý to jsou legitimní názory, stejně jako ty opačné, ale na rozdíl od Mass Effect neslíbil, že by s tím něco do budoucna dělal.
Hráči Firewatch jinak nahráli na servery přes 200 tisíc screenshotů a nechali si zaslat domů přes tisíc balíčků s vytištěnými fotkami za 15 dolarů i s poštovným, takže i tahle nezvyklá funkce se ujala.