Skip to main content

Infografika Xzone za rok 2018, nejprodávanější byl God of War

Nárůst PS4 a herních předmětů, propad PC.

Domácí specializovaný obchod s hrami Xzone stihl konec ledna se zveřejněním infografiky za uplynulý rok, což ostatně dělá pravidelně, takže lze pozorovat trendy.

Jak upozornil jeho manažer a spolumajitel Martin Schovanec na Twitteru, PC krabicovky propadly z 55,8 na 38 procentní podíl. Naopak PS4 hry výrazně stouply z 33 procent ve 2017 na 44 procent loni. Xbox One má nadále zanedbatelný podíl na prodejích her na Xzone s 9 procenty, byť stoupl z 5 procent, zatímco Switch se nedokázal dostat výše než na 3,3 procenta.

Nejprodávanější hrou roku na Xzone bylo God of War, následované českým Kingdom Come a Red Dead Redemption 2, další příčky patří postupně Assassins Creed Odyssey, Spider-Man, Far Cry 5, FIFA 19 a překvapivě Fallout 76, nepřekvapivě Farming Simulator 19 a dlouhodobému držáku GTA 5.

Zajímavé je pole ohledně herních předmětů, kterých se udalo asi čtyřicet tisíc, pokud přirovnání k počtu obyvatel Mladé Boleslavi sedí. Otázkou je, zda se do toho počítají i dárky přibalené k velkým hrám, nebo jen samostatně prodané kusy merchandise (?).

Nejvíce někdo utratil při jednorázovém nákupu 70 tisíc korun, dvě třetiny zákazníků zůstávají věrní nákupu z PC desktopu, což je v éře mobilů zarážející a odlišné od například Alza.cz, kde to je půl na půl (grafy). Raritou je, že 11 lidí nakoupilo z VITA.

Poněkud nesrozumitelná je infografika při srovnání osobních odběrů a her ke stažení, když tam chybí přesná procenta a hlavně kolik oproti nim tvoří tradiční zastoupení doručení poštou apod. V éře digitální distribuce by bylo rozhodně dobré vědět, jaký je na Xzone podíl krabicovek a digitálek s klíči na Steam apod, stejně jako třeba kolik lidí si kupuje různé předplacené karty na online služby na konzole.

Read this next