Skip to main content

inFamous je žádanější než The Last of Us

A jeho DLC zatím dohrály jen tři procenta lidí.

V Sony vědí, že březen je až do konce léta posledním měsícem, kdy se může lámat chleba ve vývoji nextgen války, a tak vedle včera popisované aktivity kolem Killzone: Shadow Fall tlačí i na zviditelnění inFamous: Second Son, aby si vedoucí pozici PS4 ujistili a nedovolili Microsoftu, aby s napochodováním Titanfall stav zvrátil (Microsoft teď v USA přilil olej do ohně ještě opětovným dáváním Forza 5 ke konzoli zdarma).

Důkazem toho je vedle mnoha trailerů, reklam či stále stejných screenshotů také dnešní prohlášení pro magazín MCV UK, aby tím přispěli k tomu, že se o hrdinovi se supersilami začne mezi hráči více mluvit. Ani jim přitom nevadí, že se tak děje na úkor jejich jiné hry, která už má své místo v síni slávy jisté.

"Počet předobjednávek inFamous: Second Son je vyšší, než jaký byl dva týdny před vydáním u The Last of Us," prozradila Sony. S dovětkem, že od této první PS4 exkluzivity letošního roku očekává báječné prodejní výsledky a že by mělo jít o největší díl série. Podporuje ho měsíční kampaní v britských kinech a televizi za několik milionů liber.

Poslední TV spot

Tato informace je docela zarážející, s přihlédnutím k faktu, jak málo lidí (6 milionů) má dnes PS4 a kolik jich mělo PS3 vloni v červnu. Na druhou stranu je jasné, že to asi souvisí s novou značkou The Last of Us, zatímco tady jde už o třetí díl něčeho zavedeného.

A když je řeč o tomto veledíle Naughty Dog vyhlášeném často nej hrou minulého roku, stojí za zmínku statistika, kolik lidí dohrálo jeho příběhové DLC Left Behind (recenze). Trofeje na PS3 totiž zobrazují velice nízké číslo jen okolo tří procent.

Může to vypovídat o mnoha skutečnostech: buď si přídavek koupilo jen velmi malé procento majitelů původní hry, kteří zde tvoří těch sto procent, což je asi nejpravděpodobnější. Nebo jich řada trofeje vůbec nesynchronizuje online, resp. nejsou připojeni k internetu, ale to kulhá, neb pak by si ani toto DLC nijak nestáhli. Jako jiná možnost se nabízí, že fandové si v půlce února DLC pořídili, ale ještě neměli čas k němu zasednout. Protože zabere jen pár hodin, nemělo by se v tomto případě stávat, že se někde zasekli (a nezískali trofej za dohrání) kvůli obtížnosti nebo přestání je bavit atd., jako to často vylézá ze statistik velkých základních her např. na Steamu.

Read this next