Inženýr z Microsoftu: Xbox One je vlastně Steam v konzoli
Microsoft prý chce zcela přejít na digitální prodej.
Na internetu se rozpovídal pod anonymitou se ukrývající inženýr z Microsoftu, který se svěřil s několika věcmi o Xbox One, o kterých MS samozřejmě oficiálně mluvit nemůže. Odpovídal na dotazy na Redditu a že skutečně pracuje v Microsoftu dokázal tím, že prozradil, co měli k obědu v místní kuchyni ve středu. Což si samozřejmě mohl zjistit i někdo jiný, kdo bydlí v okolí, takže se rozhodně nedá brát tohle povídání oficiálně jako od někoho z Microsoftu. Ale má pár zajímavých poznámek.
"Pravdou je, že Microsoft neumí podat podstatu. Celá pointa přechodu z disků na cloud je zbavit se vyměňování disků v mechanice, mít poškrábané disky, nosit je ke kámošům, dávat je do bazaru, z čehož nemají vývojáři nic a navíc to i zvyšuje výrobní náklady. Pokud chcete levnější hry, musejí se zrušit bazarovky," říká.
"DRM v Xbox One je velice podobná Steamu. Můžete se kdekoli nalogovat a hrát své hry, může je hrát kdokoli u vás doma. Na Steamu se ale musíte připojit, abyste si mohli hrát, Xbox One to dělá za vás jednou za 24 hodin." Což není tak úplně pravda, protože na Steamu můžete hry hrát i v offline režimu.
"Steam měl také na začátku problémy s DRM, ale právě díky tomu, že se tam ty hry nedají vyměňovat, si mohli dovolit prorazit díky velkým slevám. Jen si to vezměte, na Steamu můžete mít hru za opravdové náklady, tedy za tři až třicet dolarů. Na konzoli platíte tohle plus další náklady za licence pro výrobu, prodej, bazar."
"Cílem MS je přesunout se do digitálu, ale Gamestop, Walmart, Target nebo Amazon jsou obrovský společnosti s vlivem na herní byznys. Mají velkou sílu a ten přesun musí být postupný."
Inženýr také opakuje, že pokud máte problémy s internetem, prostě si Xbox One nekupujte a zůstaňte u X360. "S novou technologií prostě přicházejí nové požadavky. Když nemáte internet, nepořizujete si Xbox Live, když nemáte HDTV, nepořizujete si novou konzoli."