Skip to main content

Nezávislý vývojář si stěžuje na podmínky vydávání indie her na Xbox One

Pro ně prý není možné vydávat hru na všech platformách naráz.

Microsoft nedávno publikoval seznam vývojářů, kteří podepsali ID@Xbox, tedy program pro indie vývojáře pracujících také na Xbox One platformě. Je to celkem 32 vývojářů, ale pokud chcete vydávat na konzoli Microsoftu své hry, mají poměrně tvrdé podmínky. Alespoň pro finančně a lidmi omezené vývojáře malých indie her.

Rami Ismail, spoluzakladatel společnosti Vlambeer, která má za sebou například Ridiculous Fishing, si stěžuje zejména na položku, ve které se říká, že jejich hra musí vyjít na Xbox One ve stejnou dobu, jako na jiné platformy. Pro indie vývojáře je ovšem multiplatformový vývoj téměř nemožný, jelikož na něj nemají kapacity. Většinou se soustředí zejména na jednu platformu, a když je pak hotová, vydaná a vyladěná, mohou se pustit do jiné platformy.

Lze to obejít jedním způsobem - když máte exkluzivitu na jiné platformě. Potom můžete na Xbox One vydat hru později. Z tohoto důvodu se Vlambeer snažili získat exkluzivitu u Sony, aby mohli toto pravidlo obejít.

"Když jsme se s Microsoftem bavili o vydání Nuclear Throne na Xbox One, řekli nám, že tam musí vyjít ve stejný den jako na jiných platformách, leda bychom měli s někým domluvenou exkluzivitu. Tak jsme rychle napsali do Sony a uzavřeli s nimi měsíční exkluzivní smlouvu."

Říká, že tento požadavek v jejich pravidlech by šlo snadno zrušit, protože bude indie vývojářům dělat problémy a je tedy možné, že na Xbox One kvůli tomu bude vycházet méně titulů. Rami Ismail říká, že na Microsoft tlačí, aby tuto část smlouvy zrušil a rád by, aby tak činili i další indie vývojáři.

Read this next