Indie hry už nejsou tím, čím bývaly, tvrdí Sony
Proč je vynechala z E3.
Jako by poslední dobou měla magnet na kontroverzní výroky. Počínaje zpětnou kompatibilitou, přes slova na adresu Xbox One X, až po toto. Slova zástupců Sony se mění od dřívějšího diplomatického tónu v takový, který se může mnohých dotknout, aneb někdy by pro ně možná mělo platit, že mlčeti zlato.
Marketingový a obchodní boss Jim Ryan se na Gamesindustry pustil do veřejného (možná zbytečného až kontraproduktivního) vysvětlování, proč na letošní E3 konferenci neměli žádné nezávislé hry, na rozdíl od Microsoftu, který jim prostor věnoval.
"Indie hry už nejsou tím, čím bývaly v 2013 či 2014. Jsou méně relevantní než předtím. Teď máme jiné oblasti, o kterých chceme hovořit, například virtuální realita."
Podle jeho názoru - a nelze s ním než souhlasit - je předvádění nezávislých her na velké konferenci v podstatě ztrátou času, protože v tak malém časovém prostoru nelze pořádně vysvětlit jejich zajímavost a principy.
To, že Sony nezahrnula indie do programu hlavní konference, prý však neznamená, že by jim přikládala menší důležitost: "Jak víte, máme na naší platformě kvanta takových her. Nicméně rozhodli jsme se jim nedat prostor, stejně jako Gran Turismo Sport či PlayLink, ale to neubírá na jejich významu nebo že by přestaly existovat, o to nemusíte mít obavy."
Někteří komentátoři přesto Sony vyčítají, že před lety se ji indie hodily, když potřebovala získat zpět reputaci u hardcore hráčů, a teď je prostě hodila přes palubu, když už má tak silnou pozici, že je nepotřebuje nějak extra tlačit, namísto jiných věcí.