Impact engine největší změnou série FIFA
Také řeší pro vývojáře spoustu problémů.
O tom, co dokáže Impact Engine ve FIFA 12, jsme už jednou psali. Vývojáři v EA Vancouver Canada se o něm ale rozpovídali a básní o té věci jako o největší změně, kterou FIFA dozná na současné generaci konzolí.
"Jde o největší změnu, kterou jsme udělali od té doby, co jsme přepracovali engine pro konzole nové generace," řekl herní designér Aaron McHardy pro Official Xbox Magazine. "Přepracovali jsme celý engine od základů, takže to je také dost velká věc, ale od té doby zásadně měníme jeho fungování a Impact Engine je opravdu velká věc."
"Řeší to pro nás spoustu problémů - hra je přesnější, má větší dopad, působí mnohem realističtěji, řeší spoustu situací, do kterých jsme se dřív vůbec neměli jak dostat," říká dále. "Díky tomu se ve hře dějí úplně nové a zajímavé věci, ale díky tomu máme také základy pro to, abychom se v budoucnu pohnuli zase o kus dál."
Jak jsme psali již dříve, Impact Engine permanentně monitoruje kontakty mezi fotbalisty na trávníku. Když dojde ke střetu, zjistíte, kam hráč dostal nakopáno: zda např. do kolene nebo kyčle díky novému definování částí těla. Ke zraněním hráčů má častěji docházet ke konci zápasů, kdy už budou více unaveni a mohou se klidně zranit i sami např. příliš velkým tlakem na míč. Pokud někdo obdrží šťouchanec, chytí se za tvář, a AI si takové údery bude pamatovat po zbytek zápasu.
FIFA 12 by měla vyjít pro všechny hlavní platformy na přelomu září a října letošního roku.