Skip to main content

Impact engine jen v konzolové FIFA 12

Co dalšího přinese letošní ročník?

EA formálně oznámili FIFU 12 a hlavní zpráva zní, že avizovaný revoluční engine Impact bude přítomný jen ve verzích pro Xbox 360 a PlayStation 3. Majitelé hry na PC, Wii, PS2, 3DS, PSP a iOS budou mít zkrátka smůlu.

Co přesně je Impact engine si jistě vybavíte z dřívějšího článku v OPM: fyzikální engine se nově podepíše i na zraněních hráčů, zařídí jejich realističtější střety, přesnější driblování, taktičtější uvažování fotbalistů v defenzivě či zvýšenou AI.

Z dnešní tiskovky lze vyčít, že kariérní mód se má tentokrát zaměřit na jakési minipříběhy hráčů a pracovat s jejich morálkou, současnou formou a pozicí týmu v lize. Přibudou také přizpůsobitelná menu a reálnější podání celého zápasu, jež má víc než kdy předtím připomínat TV přenos.

Na PlayStationu 3 si FIFU 12 v offline módu zahraje až sedm lidí, na Xboxu 360 jen čtyři. Online bude hrát až 22 lidí v zápasech jedenáct na jedenáct. Pro detailnější rozvedení staršího infa už nechme promluvit tiskovku:

"Nový speciální engine byl ve vývoji dva roky s cílem vyprodukovat pro FIFA 12 model reálných účinků fyzického kontaktu, který hráči pocítí při každé interakci," píše v české tiskové zprávě.

„Změny ve FIFA 12 nemají evoluční, ale revoluční charakter,“ uvedl Kaz Makita, výkonný producent série FIFA, která za poslední tři roky nasbírala celkem 136 prestižních videoherních ocenění.

„Abychom vytvořili nejautentičtější hru ze série FIFA všech dob, potřebovali jsme novou technologii, která by nám pomohla naši vizi realizovat. Fanoušci okamžitě uvidí, ale především přímo pocítí, jaký význam nový Player Impact Engine má.“

Funkce Precision Dribbling nabídne lepší vedení míče na malém prostoru, více času na rozhodnutí o útoku a lepší kontrolu nad celkovým tempem hry. Inovace v útoku však budou vyváženy změnami v obranném mechanismu. Defenzíva je díky funkci Tactical Defending stejně důležitá jako ofenzíva, protože v jejích principech fungování hrají stejně velkou roli faktory aktuální pozice jednotlivých hráčů a zachytávání přihrávek, stejně jako provádění obranných zákroků.

FIFA 12 - video o Impact Enginu

Počínání a rozhodování hrou řízených fotbalistů nyní řídí funkce Pro Player Intelligence. Na základě jejích mechanismů jsou hráči schopni vyhodnocovat přednosti i slabiny spoluhráčů a reagovat na situace vzniklé v jejich důsledku díky vlastnímu sebeuvědomění, vnímání okolí, zkušenostem a znalostem. Hráči s mimořádným čtením hry například uvidí příležitost pro vyslání kolmé přihrávky i v situacích, jež by jiný hráč ignoroval.

Špílmachr Realu Madrid Kaká se spíše (a rychleji) dokáže rozhodnout oslovit přihrávkou dále postaveného spoluhráče, nežli hráč se slabším přehledem na hřišti. Navíc týmy řízené hrou budou měnit styl svých útočných akcí na základě předností svých hráčů na hřišti a slabých stránek soupeře, čímž vytvoří reálnější zážitek a větší různorodost zápasů.

Read this next