Skip to main content

id Sofware zradili PC platformu

Protože konzole mají větší publikum.

Pozdvižení vyvolal legendární programátor John Carmack, když se v reakci na (údajně nesouvisející) grafické problémy vyjádřil na téma, čemu přizpůsobili vývoj Rage.

"Uvědomuji si, že to část lidí naštve, ale PC už nepovažujeme za hlavní platformu pro hry," prohlásil pro Kotaku. V minulosti, když vytvořil Dooma nebo Quaka, přitom pro něj osobní počítače byly doslova svaté.

"Obě konzolové verze Rage budou mít větší publikum než PC verze," zdůvodnil to. Nebylo by od věci zjistit, co na to říkají třeba provozovatel Steamu, slavná to PC Gaming Alliance nebo výrobci grafických karet. Tou velikostí publika asi spíš myslel počet hráčů, co si hry na té které platformě kupují, než počet potenciálních zákazníků, v čemž určitě vede PC.

Podle Carmacka se každý vývojář musí rozhodnout, jestli design hry přizpůsobí současným nejvýkonnějším PC sestavám, jako třeba tvůrci Battlefieldu 3. Jenže pokud tak učiní, musí pak počítat se značným ořezáním konzolových verzí s pět let starým hardwarem.

"Kdybychom chtěli, mohio by Rage na PC vypadat 10x lépe než nyní, ale pak by na to dojely konzole," dodal Carmack. Proto raději preferovali konzole a pak nadupaným PC poskytli malý doping v podobě dodatečného vylepšení grafiky. Udělat to obráceně, hrozilo by jim riziko horších prodejů konzolovek a ekonomický průšvih.

Read this next