I Xbox má umět streamovat hraní a internet vyžadovat jen u některých her
Prý bude záležet na každém vydavateli + o novém Live a achievementech.
Respektovaný americký server Polygon se včera od svých jistě dobrých zdrojů dozvěděl nové insiderské informace o příštím Xboxu. Pořád to jsou jen spekulace, na jejich potvrzení či vyvrácení si musíme počkat do 21. května. Avšak když je pod nimi podepsaný bývalý šéfredaktor Kotaku Brian Crecente, už to něco znamená a nelze to brát na lehkou váhu.
Jeho zlomovým zjištěním je, že konzole má opravdu přistupovat novým způsobem k DRM a protipirátské ochraně, která má úzce souviset s některými doprovodnými neherními aplikacemi. Tento mnohými proklínaný požadavek internetového připojení nicméně nemá být povinný a nemá být spjatý s celým Xboxem, nýbrž dle současných plánů bude záležet jen na rozhodnutí jednotlivých vydavatelů, zda a do kterých her to implementují.
Každý výrobce si tedy bude moci svobodně a na vlastní odpovědnost i riziko vybrat, jestli jeho hra má vyžadovat neustálé připojení k internetu během hraní nebo zda se spokojí jen s jednorázovou aktivací přes internet. Od Activision už déle víme, že např. jeho Destiny něco takového využije a jistě nebude jediné.
Pokud určitý hráč nemá připojení k internetu, může si pro sebe kupovat jen ty hry, které podporují offline hraní, co tu nemá chybět. Pro vydavatele tato volba mezi offlinem, neustálým připojením nebo jen občasným kontrolováním připojení (autorizací) podle Polygonu znamená, že dostanou do rukou mnohem silnější nástroje, jak chránit svá práva.
Mezi další spekulované funkce Xboxu patří živé streamování vašeho hraní, stejně jako to bude umět PlayStation 4. Konzole od Microsoftu prý bude dovolovat nahrávat vaše hraní na harddisk, jako by šlo o videopřehrávač. V záznamu se pak půjde vracet o kus zpět, uploadovat ho na YouTube nebo sdílet na Facebooku či Ustreamu. Kdo o to nestojí, může si nahrávání samozřejmě vypnout.
Právě jednou z vymožeností všech next-gen her prý bude automatické nahrávání určitých pasáží, pokud se zrovna ve hře stanou. Například si v menu zapnete, aby se vám automaticky nahrály všechny headshoty nebo dosažení všech achievementů, a po skončení hraní je najdete na harddisku, společně s klíčovými momenty dané hry, o což se pak půjde snadno podělit s přáteli, což zní jako originální nápad, který bude řadovým ihráči určitě s oblibou využíván.
Dle zdroje Polygonu prý Microsoft chce z Xbox Live udělat plnohodnotnou sociální síť, takže už budete moci následovat jiné hráče i bez jejich odsouhlasení, jako to funguje na Twitteru. Prý také zmizí současný limit pro maximální počet přátel.
Slibně zní i nová možnost pro vývojáře přidávat do her nové achievementy, aniž by pro to museli vypouštět DLC jako dosud. Mělo by prý jít i o jakousi formu nápovědy, kdy tvůrci uvidí, že se vysoké procento nemůže dostat přes určitý zákys, tak jim prostě do hry přidají nový achievement s malou radou, jak dál. Achivementy mají doznat mnoho dalších změn, například se nově týkat víkendových výzev nebo hromadných cílů typu "dosáhněme společně deset tisíc zabití". Také má být možné provázat achievementy napříč dvěma různými platformami, typicky hraní nového dílu na novém Xboxu po předchůdci na Xboxu 360 nebo po příbuzné mobilní aplikaci.