I vlajková akce k uvedení Xbox One sklízí jen sedmičky
Shrnutí recenzí Dead Rising 3 a jiných exkluzivit od MS.
Asi to s tím nextgenem nebude tak žhavé, když i bezesporu nejlákavější startovní hra pro Xbox One - Dead Rising 3 - dostává většinou hodnocení "jen" 7/10, podobně jako tomu bylo u vlajkového PS4 titulu Killzone: Shadow Fall minulý týden. Dnes v 15:00 bylo uvolněno embargo na recenze prvních first-party titulů pro Xbox One přímo pod taktovkou Microsoftu, tak se na ně pojďme podívat.
Dead Rising 3 si od našich britských kolegů odneslo tu zmíněnou sedmičku za to, že se prý jedná o nejslabší díl této zombie série, i protože v žádném případě není demonstrací technických možností nové konzole. Až vás přestanou bavit kombo zbraně, které tu hrají prim, stane se ze hry obyčejná rubanice v otevřeném světě, která už není tak zábavná a překvapivá jako předchůdci.
V příběhovém režimu třetího dílu už nejste sužováni tím nepříjemným stresem jako minule, že na splnění úkolu máte ukrutně málo času nebo že nestihnete zachránit úplně všechny. Navíc můžete manuálně ukládat pozice kdekoli, i v režimu Nightmare, což také nepomáhá atmosféře neustálého strachu, jestli něco dokážete nebo ne. Hra je podle recenzenta Toma Bramwella příliš transparentní, takže když vás přeživší posílají něco vyřešit, činíte tak spíš z povinnosti než ze zvědavosti, co se stane dál.
V jedničce i dvojce jste dlouhé hodiny prohledávali obchody pro věci, které byste mohli využít jako improvizovanou zbraň a zkoušeli její účinky, jenže tady se v krámcích jen dozásobíte zdravím nebo výbušninami, abyste mohli dál kosit nekonečné hordy zombíků v ulicích. Napříč městem jsou umístěny bezpečné úkryty, kde máte přístup k dříve objeveným předmětům i kombozbraním (smontovatelným nově už kdekoli), ale prý na ně stejně nemáte místo v intentáři. Humor si Dead Rising 3 místy zachoval, ale ztratil ty dobré prvky a zachoval spíš ty horší.
Ani v jiných zahraničních magazínech nepadaly tak vysoké známky, jak se dopředu očekávalo: typicky GameSpot s 70%, který si stěžuje na slabý výkon hry (už dříve se řešilo kolísání plynulosti pod 30fps), nedostatek variability misí a že město není tak pamětihodné jako obchoďák minule, byť chválí spoustu věcí k objevování a chytré kombinace zbraní. V obdobném duchu se nesou recenze na CVG 7/10, Polygon 75%, Joystiq 7/10, Shacknews 60%. Výjimkou jsou DigitalSpy s 4/5, USGamer s 4/5, NowGamer s 80%, IGN s 83%, GameInformer s 87% a Destructoid s 90%.
Jelikož recenze RYSE a Forza Motorsport 5 zatím Microsoft nedovolil publikovat, až později tento týden (zvlášť u první jmenované hry na ně budeme po tomto zvědavi), zbývá jen poreferovat o výsledcích okrajových menších kousků. Jako třeba futuristická motorka ve střílecí stáhnutelné arkádě LocoCycle za 20 dolarů, která asi vznikla jen do počtu? V nízkých hodnoceních se zdá být obdobou Knack, když od EGUK obdržela 4/10, od EDGE 2/10, od IGN 64%, od VideoGamer 50%, od Joystiqu 30%, od GameInformeru, OXM i Destructoid 7/10.
Xbox One si asi nikdo nebude pořizovat ani kvůli jiné exkluzivitě Crimson Dragon, což je návrat létání draka v oblacích (nástupce Panzer Dragoon) po předdefinované trase, s chrlením ohně na nepřátele a sbíráním zlaťáků po cestě. Prý si vypůjčil až nezdravě moc mechanismů z Free-2-Play her, prezentace je slabá a náplň dosti repetitivní: GameSpot 5/10, EDGE 5/10, OXM 6/10, IGN 59%, Game Informer 6/10.
Simulace zoologické zahrady Zoo Tycoon známá i PCčkářům je v rebootu pro Xbox One zajímavá tím, že v ní můžete krmit, mýt nebo hladit zvířata prostřednictvím Kinectu, něco jako kdysi Kinectimals od stejných tvůrců, ačkoli vše jde provádět i gamepadem. Polygon proto neváhal udělit osmičku, OXM se Shacknews o bod méně, ale VideoGamer jen pětku, protože hra prý nedovoluje spravovat tolik věcí jako Rollercoaster Tycoon, nelíbily se mu ani jiná omezení, zjevně kvůli cílení na příležitostné hráče (např. automatická stavba cest nebo stavba ohrad jen z výběru malá-střední-velká).
Nejvyšší známky a verdikty, že jde o jeden z nej startovních her pro Xbox One, má jiný remake, bojovka Killer Instinct: USGamer 4/5, GamesRadar 4/5, IGN 84%, EDGE 7/10, Shacknews 7/10, EG.de 7/10, Joystiq 6/10. Zatím jde spíš o jakési demo, když obsahuje pouze šest postav, trénink, survival a online mód, zatímco příběh je slíben na později. Soubojové mechanismy jsou prý záživné, hraní recenzenty bavilo i díky tzv. stínovým pohybům či doplňování energie pro speciální údery, ačkoli jinak prý můžete zvítězit i bláznivým mačkáním pátého přes deváté.
I kvůli chybějícím základním funkcím typu lobby se zatím nemůže měřit s plnohodnotnými tituly z tohoto žánru typu Injustice či Street Fighter, k němuž má vizuálně nejblíže (linky na všechny citované recenze najdete zde).