Skip to main content

Vývojáři: Hry se musí poučit od písniček

Epic trápí vliv dolarových her na ty velké drahé.

Prakticky není dne, kdy by některá z významných osobností nepromluvila o nastávající a asi neodvratitelné proměně herního průmyslu. Naposledy takto dnes prezident Epicu komentoval vliv rozmachu mobilních her na odbyt plnohodnotných titulů pro domácí konzole:

"Dělá mi starosti, že za pouhý dolar se dá sehnat opravdu kvalitní hra pro mobily nebo tablety, která vám vydrží na dlouhé hodiny a kladu si otázku, jak to ovlivňuje velké áčkové hry za cenu 60 dolarů," svěřil se Mike Capps americké pobočce Eurogameru.

Má obavy, jestli se to podepíše na příští generaci konzolových her a zda lidé budou nadále ochotni utratit plnou cenu za jednu větší hru. "My přitom investujeme desítky milionů dolarů do výroby každé takové hry... Není to udržitelný obchodní model a nevím, jak to celé nakonec dopadne," bojí se šéf Epicu.

Souhlasí s ním ředitel tvůrců Shadows of the Damned: "Problém je v tom, jak jsou současné hry vyráběny, kterými kanály jsou prodávány a za jakou částku," řekl v rozhovoru pro GameSpot. Podle Massima Guariniho se obchodní model her musí vyvinout v něco adekvátnějšího než nyní, protože není dále možné fungovat jako před pěti lety, jen s vyššími náklady.

"Musíme se poučit z toho, čím prošel hudební průmysl a čím doteď trpí, aby hry nedopadly stejně a dokázaly se správně adaptovat na digitální revoluci," myslí si zkušený japonský designér z Grasshopper Manufacture. Tvůrci her by prý měli změnit svůj úhel pohledu na situaci namísto přibalování různých bonusů či achievementů, kterými se obvykle snaží obhájit vysokou prodejní cenu, danou extrémně drahým vývojem a licenčními poplatky.

Konečně jeden, co neváhá nazvat věci pravými jmény - co vy na to?

Read this next