Hry na Xbox už nemusí být HD
Microsoft upustil od svého pravidla.
Pokud vytváříte hru pro Xbox 360, musíte se držet jistých pravidel, jež si stanovil Microsoft, a která zajišťují u her na tuto platformu HD kvalitu. Jedním z těchto pravidel také bylo, že všechny hry na konzoli Xbox 360 musí mít minimální rozlišení 720p. Od tohoto pravidla už Microsoft ustupuje.
Prozradil to šéf společnosti Black Rock, která pro Xbox 360 vytvořila například hry Pure nebo Split Second. Podle něj konečně mohou vývojáři dělat vlastní kompromisy mezi kvalitou obrazu a rozlišením. Podle Davida Jefferiese toto pravidlo stejně striktně nedodržovali všichni. Například Halo 3 běželo v rozlišení 1152 x 640, čímž hra mohla být graficky vymakanější a konzole to pořád utáhla. Stejně tak Call of Duty 4, kde taktéž vývojáři vyměnili nižší rozlišení za hezčí grafické efekty.
Další věcí je, že hry sice jsou v rozlišení 1280 x 720, ale dnešní LCD televize, pokud nejsou Full HD, mají rozlišení stejně jiné – obvykle 1366 x 768. Což znamená, že televize pro hry i v 720p musejí stejně obraz upscalovat - přepočítávat. Podle Jefferiese mají dnešní LCD televizory ale upscalovací hardware tak vymakaný, že rozdíl téměř nepoznáte. Navíc v nižším rozlišení se může hrám přidat vyšší anti-aliasing, čili vyhlazování hran, takže hry mohou vypadat ještě lépe, než na vyšších rozlišeních.